شهروند- پاول آلن (Paul Allen) سرمایه گذار و یکی از بنیانگذاران مایکرو سافت دیروز دوشنبه در سن ۶۵ سالگی بعد از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، درگذشت. پاول آلن کسی بود که بیل گیتس را تشویش کرد تا از دانشگاه هاروارد انصراف دهد و کمپانی مایکروسافت را راه اندازی نماید. آلن در سال ۱۹۸۳ به دلیل اختلافش با بیل گیتس از کمپانی مایکروسافت بیرون آمد، ولی سهامش در این کمپانی به او کمک کرد که بتواند مابقی عمر به علایق و اعمال نیکوکارانه اش بپردازد.

 

پاول آلن شیفته ی موسیقی بود و با بسیاری از هنرمندان مشهور، از جمله خواننده گروه U2 به نام بونو، از نزدیک رفاقت و آشنایی داشت. آلن به دانشگاه دولتی Washington State University  رفت و در همان سالها با بیل گیتس آشنا شد که در هاروارد درس می خواند.

آلن در سال ۱۹۷۴ برای پیوستن به Honeywell در بوستون از دانشگاه انصراف داد و باعث شد که رفقیش بیل گیتس نیز همین کار را انجام دهد و به افراد خوداشتغال در زمینه ی کامپیوتر بپیوندد.

 

در سال های اولیه مایکروسافت، آلن مسئولیت عملیات فنی این کمپانی را بر عهده داشت و یکی از افرادی بود که MS-DOS و Word را به وجود آورد و موجب انقلابی در این کمپانی شد. آلن مانند گیتس فردی بسیار نیکوکار است . او در زمان زندگی اش بیش از ۱.۵ میلیون دلار صرف کارهای خیر کرده است و وصیت کرده است تا نیمی از ثروتش صرف امور خیریه شود.