خرابکاری و حمله به چهار مسجد و مرکز اسلامی در کبک

 

شهروند علی شریفیان: بنا به گزارش رادیو کانادا، لاپرس و رسانه های کبک و کانادا در آخر هفته گذشته یک مسجد در شهر سینت ژان ـ سور ریشیلیو و مرکز اسلامی ایمان در سینت فوآ و دو مسجد دیگر در نزدیکی شهر کبک مورد حمله گروهی قرار گرفته و در آنها خراب کاری شده است.

کسانی که دست به این اعمال زده اند روی دیوار این مراکز مربوط به مسلمانان کبک شعارهایی علیه اسلام و مهاجران مسلمان نوشته و از آنها خواسته اند کبک را ترک کرده و به کشورهای خود برگردند. شیشه های مرکز ایمان با پاره آجر شکسته شده است.

quebec-city-mosquesگروهی موسوم به Québec Identitaireبا باقی گذاشتن پوسترهایی با نام خود ظاهرا مسئولیت این اقدامات را برعهده گرفته است.

مسلمانان کبک در گفت وگو با رسانه ها از این حملات و خرابکاری های بی سابقه اظهار نگرانی کرده و می گویند ما پیش از این چنین مشکلاتی نداشتیم و اکنون با ترس و هراس زندگی می کنیم. پیش از این در آلبرتا و بی سی هم اتفاقات مشابهی به وقوع پیوسته است. این اتفاقات پس از ماجرای حمله به پارلمان و کشته شدن دو سرباز کانادایی شروع شده است.

رهبران، امامان مساجد و مراکز اسلامی و همینطور مسئولان کنگره مسلمانان کانادا از این رویدادها اظهار نگرانی کرده و از استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال که تاکنون به این گونه اعمال اشاره نکرده و آنها را محکوم نکرده انتقاد می کنند. آنها می گویند ما انتظار داریم نخست وزیر به عنوان رهبر کانادا به این موضوع توجه نشان داده و به آن بپردازد.