شهروند- کمپانی فروشگاه زنجیره ای Lowe’s، که دفتر مرکزی آن در کارولینای شمالی ایالات متحده ی آمریکا قرار دارد، ۳۱ شعبه ی خود را در کانادا و ۲۰ شعبه ی خود را در آمریکا می بندد. ۲۷ تا از شعبه های داخل کانادا تحت نام تجاری Rona فعالیت می کنند و در استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو، کبک و نیوفاندلند لابرادور قرار دارند.

 

سخنگوی این کمپانی دوشنبه اعلام کرد که بسته شدن برخی از شعبه ها بخشی از برنامه ی بازنگری استراتژیک کسب و کار است. از این تعداد تنها دو فروشگاه در کانادا تحت نام تجاری Lowe’s فعالیت می کنند و هر دو در انتاریو واقع هستند.

Lowe’s هم اکنون ۶۳۰ فروشگاه زنجیره ای در کانادا دارد. بنابراظهارات این کمپانی این تصمیم بسیار به سختی گرفته شده است و تمام تلاش کمپانی بر این است تا کارمندانی که تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته اند به بهترین صورت این مرحله را طی کرده و در صورت امکان به شعبه های دیگر فروشگاه منتقل شوند، اما اتحادیه ی کارمندان این فروشگاه از این اتفاق بسیار شوکه است و می گوید اصلا با کارمندان در کانادا برخورد درستی نشده است. بر اساس اظهارات اتحادیه روز شنبه این خبر به کارمندان اعلام شده است و روز یکشنبه این افراد برگه های قطع همکاری خود را دریافت کرده اند.