شهروند- آماندا برچ (Amanda Birch) سی ساله و ساکن تورنتو است. آماندا در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ یک گوشی مدل HUAWEI Mate 20 Pro به قیمت ۱۱۰۰ دلار تحت قرارداد دوساله با راجرز خریداری کرد. قرارداد این گوشی زیر نام مادر آماندا بود که در کمبریج انتاریو زندگی می کند. مادر آماندا بعد از دریافت این گوشی، آن برای آماندا توسط کانادا پست فرستاد و قرار بود که این گوشی در تاریخ ۲ نوامبر یعنی سه روز بعد از تاریخ پست به تورنتو برسد. هزینه ای که مادر آماندا برای پست پرداخت کرد ۱۴ دلار بود و ظاهرا بیمه ی کافی برای این گوشی در آن لحاظ نشده بود.

 

آماندا حدود ۲۲ روز برای دریافت گوشی اش صبر کرد و در نهایت به او اعلام شد که گوشی مبایل گم شده است و غرامتی که می تواند برای آن دریافت کند ۱۱۴ دلار است زیرا این بسته ی پستی بیمه ی کافی نداشته  و کانادا پست مسئولیت آن را قبول نمی کند.

آماندا می گوید این پروسه برایش مانند یک کابوس است و هیچ فردی جوابگوی او نیست و کل پروسه ی پست به دلیل اعتصاب طولانی این کمپانی با اختلالات زیادی مواجه شده است.

آماندا می گوید دیگر هرگز برای خدمات پستی به سراغ کانادا پست نمی رود. دولت کانادا در حال تصویب قانون بازگشت به کار برای کارمندان کانادا پست است و حدود ۵۵۰ کامیون حاوی بسته های پستی داخلی و خارجی در انتظار رسیدن به دست مشتری ها در داخل کانادا است.