اگر چه خرید بیمه برای اکثر قریب به اتفاق مردم در سنین متفاوت امری لازم و ضروری است ولی هر کس متناسب با سلیقه خود روش خرید آن را انتخاب می نماید و این مطلب موضوع تحقیق انجمن بیمه گران کانادا بوده که با همکاری دو دانشگاه در سال ۲۰۱۸ تکمیل شده است. اجازه می خواهد نظر شما خوانندگان محترم را به نتیجه این تحقیق جلب نماید:

 

سالها اکثر مدیران بازاریابی در صدد یافتن راهی بودند که اصطلاحا نظر همه اقشار وابسته به بازار را به محصولات بیمه جلب نمایند، ولی نکته مهمی که نادیده گرفته شده بود آن است که هر کس در سنین خاص نظر ویژه ای به نوع خرید دارد و تغییر آن کار ساده ای نیست اصطلاحا کارشناسان اقتصادی بر این باورند که “تعییر الگوی مصرف” کار بسیار سختی است از این رو بهتر است که با مشتری بهتر آشنا شد و با نوع خریدش خو گرفت.

اگر بخواهیم نسلها را به دهه های متفاوت تقسیم کنیم “نسل وای” و “نسل زد” که بین سنین ۱۸ تا ۳۸ سال هستند خواستار سرعت در عمل می باشند و دارای تصمیم گیری های سریع بوده و ترجیح می دهند که از زمانی که نیاز به خرید برایشان حس می شود تا زمانی که کالای مورد نیاز را خریداری می کنند این عملیات سریع صورت پذیرد.

این دو نسل قابلیتهای زیادی دارند و می توانند از استعدادهای خود استفاده بهینه نمایند و فرقی زیاد بین خرید اینترنتی و حضوری نمی بینند تنها مزیت دیگرشان آن است که اگر به خدمات بعد از فروش نیاز پیدا کردند آن را در طول ۲۴ ساعت می خواهند و در این مورد بسیار حساس هستند اگر سئوالی برایشان در طول شبانه روز پیش بیاید جوابش را همان موقع می خواهند و از این رو خدمات بعد از فروش در چرخه بازاریابی برایشان مهم است.

جالب است بدانید که ” نسل وای” همیشه پیشقدم هستند که برای دیگران هم مسئولیت خرید بیمه را انجام دهند و ۶۴ درصد خریداران بیمه آنلاین اتومبیل ، ۳۵ درصد خریداران بیمه منازل مسکونی و ۲۲ درصد خریداران بیمه خانه های اجاره ای توسط ایشان انجام می شود.

خرید بیمه برای ” نسل زد” کاملا متفاوت است این گروه جوان بر خلاف انتظار ترجیح می دهند چشم در چشم فروشنده نگاه کنند و سئوالات خود را بپرسند. ۵۱ درصدشان بیمه اتومبیل را حضوری از بروکر ها می خرند و با همین الگو خریدار بیمه منازل مسکونی هم هستند خرید اینترنتی ایشان زیر ۲۰ درصد است.

“نسل ایکس” که ۵۰ ساله هستند حال و هوای خاصی دارند. اگر در اولین فروش به شما اعتماد کنند به قول معروف شیفته شما می شوند و همواره شما و اسم نیک شما را تبلیغ می نمایند و شبکه دهان به دهان از این نسل به جامعه ی خریدار بیمه رسیده است. در زمره خریداران با وفا برای بروکر و شرکت بیمه محسوب می شوند.

شما نظرتان در خصوص این تحقیق چیست آیا برای شما صادق است؟

موفق و موید و سربلند باشید.

Generation Name

Births Start Oldest Age Today*
Generation X (Baby Bust) ۱۹۶۵ ۵۳
Xennials ۱۹۷۵ ۴۳
Millennials Generation Y, Gen Next ۱۹۸۰ ۳۸
iGen / Gen Z ۱۹۹۵ ۲۳

فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاهها

farsadi.associates@gmail.com