شهروند- پیغام توئیتری جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به تروور نوح (Trevor Noah) کمدین هالیوودی، به دلیل محتوا و شکل، واکنش های زیادی را در کانادا به دنبال داشت. جاستین ترودو ضمن این پیام توئیتری به نوح، میزبان امسال”جشنواره ی شهروند جهانی” در ژوهانسبورگ، اعلام کرد که کانادا آماده است تا ۵۰ میلیون دلار برای کمک به تحصیل زنان و دختران به این خیریه کمک کند.

ترودو در پیغامش گفت که کانادا نمی تواند بیش از این برای کمک به این خیریه صبر کند. این خیریه به نام “شهروند جهانی” به کودکانی که از بلایای انسانی و طبیعی جان سالم بدر برده اند کمک می کند تا تحصیلات خود را ادامه دهند.

این خیریه هدفش این است که تا سال ۲۰۳۰ فقر شدید در جهان را از بین ببرد. یکی از اهداف این خیریه جمع کردن کمک های نقدی به میزان ۱ میلیارد دلار آمریکا درکنسرت یادبود صدسالگی نلسون ماندلا بود. در این کنسرت حدود ۷ میلیارد دلار آمریکا پول نقد جمع آوری شد. اما این پیام توئیتری در کانادا واکنش های بسیار شدیدی را برانگیخت.

رهبر حزب محافظه کار، Andrew Scheer، گفت این وعده ی ۵۰ میلیون دلاری جاستین ترودو تنها برای جلب توجه بازیگر هالیوودی بوده است. او همچنین گفت که مالیات دهندگان در کانادا پول خود را در اختیار دولت قرارنمی دهند که برای جلب توجه ستارگان هالیوودی استفاده شود.

اما یکی از مقامات دولت لیبرال اعلام کرد که این ۵۰ میلیون دلار بخشی از ۴۰۰ میلیون دلاری است که در ماه ژوئن امسال در اجلاس G7 در شهر کبک بر سر آن توافق شده بود و این بخش از کمک مالی که به این کنسرت کمک شد، خارج از بودجه ی از پیش تعیین شده نیست. این کمک مالی برای کمک به دخترانی است که از حوادث طبیعی و انسانی آسیب دیده اند و کانادا می خواهد به روند تحصیلی آنها کمک کند.