صدای امریکا: اسماعیل بخشی، علی نجاتی، و سپیده قلیان، افرادی هستند که در حاشیه تجمعات اعتراضی کاگران هفت تپه بازداشت و زندانی شدند. در حالی که تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه برای آزادی کارگران زندانی و واگذاری این شرکت به بخش دولتی ادامه دارد، یک منبع موثق و آگاه آخرین جزئیات مربوط به افراد بازداشت شده در اعتراضات کارگران این شرکت را برای صدای آمریکا تشریح کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با صدای آمریکا درباره آخرین وضعیت اسماعیل بخشی، کارگر زندانی، و سپیده قلیان، فعال مدنی، که در اعتراضات کارگری شرکت هفت تپه دستگیر شدند، گفت که ضرب و شتم این بازداشت شدگان قطعی است، چون خانواده آنها بعد از ملاقات این وضعیت را تایید کردند.

 

 

این منبع به صدای آمریکا گفت: «وضعیت این افراد بسیار نگران کننده است. خانم سپیده قلیان در حین بازجویی به شدت کتک خورده است به طوری که مادرش وقتی او را در آغوش گرفته، خانم قلیان احساس درد کرده است.»

به گفته این منبع، وضعیت جسمانی اسماعیل بخشی نیز وخیم است. آقای بخشی طوری مورد ضرب و جرح قرار گرفته که صورتش ورم کرده است. این دو زندانی شبانه روز زیر فشار قرار دارند و هنوز در انفرادی نگهداری می شوند.

یک هفته پیش خبرهایی درباره شکنجه اسماعیل بخشی منتشر شد و بعد مقام قضایی شوش هرگونه ضرب و شتم بازداشت شدگان را رد کرده بود. اما اعضای خانواده این افراد، ضرب و شتم آنها را تایید کردند.

این منبع آگاه همچنین افزود: «بدون هیچ دلیلی از رسیدگی به اتهامات این زندانیان سر باز زده می شود و مقامات امروز و فردا می کنند. حتی به وکیل آن‌ها اجازه دسترسی و مطالعه پرونده داده نشده است و هنوز مشخص نیست عنوان اتهامی آن‌ها چیست.» وکیل این زندانیان اجازه وکالت در پرونده امنیتی آن‌ها را ندارد.

پیش از این نیز کانال تلگرامی سندیکای کارگران هفت تپه از وضعیت نگران کننده این دو زندانی خبر داده بود. این منبع آگاه از وضعیت کارگران هفت تپه در ادامه درباره آخرین وضعیت علی نجاتی، یکی از اعضای سندیکای کارگری هفت تپه که چندی پیش از سوی دستگاه‌های امنیتی بازداشت شد، نیز گفت: «آقای نجاتی یک تماس کوتاه با خانواده‌اش داشته و روز گذشته به دادگاه برده شده است.»

به گفته این منبع خلاف ادعای مقامات قضایی که بارها اعلام کرده‌اند دستگیری علی نجاتی مرتبط با پرونده دیگری است و ارتباطی با اعتراضات کارگران هفت تپه ندارد، او را در حالی که چشم‌بند به چشم داشته، به اطلاعات برده و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

او ادامه داد:‌ «در پی بازجویی‌های انجام شده در حال حاضر پرونده جدیدی برای آقای نجاتی در رابطه با اعتراضات کارگران هفت تپه تشکیل شده است. این در شرایطی است که او یک کارگر بازنشسته و عضو سندیکای کارگری است که حتی خانه‌اش در شهر دیگری قرار دارد.»

این منبع موثق یادآور شد که براساس گفته های وکیل آقای نجاتی ماموران به هنگام دستگیری او، به دلیل آن‌که حکمی در اختیار نداشتند، آقای نجاتی، پسرش، و مهمانی که در خانه‌اش بود را بازداشت کردند که البته پسر و مهمان او همان روز آزاد شدند.

او درباره آخرین وضعیت شرکت هفت تپه هم گفت که هنوز تغییری اتفاق نیافتاده و این شرکت به دولت بازگردانده نشده است و تنها یک مدیرعامل جدید برایش تعیین شده است.