شهروند- آزاده داودی جوایز سازمان عفو بین الملل کانادا امسال، به خبرنگارها و مستندسازان در بخشهای مختلفی اهدا شد. دو خبرنگار شبکه ی خبری گلوب اند میل به نام های استفانی نولان (Stephanie Nolen) و ناتان واندرکلیپ (Nathan Vander Klippe) برندگان جایزهی سازمان عفو بین الملل کانادا در بخش چاپی شدند.

استفانی نولان ششمین بار است که این جایزه را دریافت می کند. او این بار برایگزارش هایش از روند صلح در کلمبیا این جایزه را دریافت کرد. ناتان واندرکلیپ نیزبرای گزارش ها و نوشته هایش درباره ی جمعیت مسلمان چین و کمپین آموزش دوباره برنده این جایزه شد.

در بخش تصویری این جایزه به هالی مور (Holly Moore) برای فیلمش که از روند آزمایشات پزشکی بر روی مردمان بومی کانادا در بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ ساخته شده بود، تعلق گرفت. 

در بخش صوتی، رایان هیکس (Ryan Hicks) از شبکه ی خبری سی بی سی برای قطعه ی رادیویی درباره ی زن بومی گواتمالایی که ۴ مرتبه ازآمریکا اخراج شده بود، جایزه را دریافت کرد.

در بخش مولتی مدیا، لورا لینچ و سیلوین گیل چریست به همراه تهیه کنندگان سمیرامحی الدین و کارین مارلی به خاطر قطعه ی ساخته شده برای شکیلا زارین، زن افغان پناهجو که توسط همسرش مورد اصابت گلوله به صورت واقع شده بود و قبل از آمدن به کانادا به هندوستان گریخته بود، برنده ی جایزه ی سازمان عفو بین الملل کاناداشدند.