شهروند- آزاده داودی: سازمان بهداشت کانادا در اقدامی تازه میزان الکل مجاز در نوشیدنی های الکلی کافئین دار،مانند FCKD UP، را محدود می کند. این نوشیدنی های شیرین وقوی که دارای ۱۱.۹ درصد الکل است خطری جدی برای جوانان محسوب می شود و به تازگی باعث مرگ یک دختر نوجوان در مونترال شده است.

به گفته ی متخصصان سازمان بهداشت کانادا، نوشیدنی هایی که برای یک بار خوردن در نظر گرفته شده است و حاوی ۵۶۸ میلی لیتر نوشیدنی است نمی تواند بیش از ۴.۵ درصد الکل داشته باشد. دیگر نوشیدنی های الکی که حاوی ۷۵۰ میلی لیتر نوشیدنی است می تواند حاوی درصد بالاتری از الکل باشد زیرا برای یک بار نوشیدن تهیه نشده است و قرار است که بعد از باز شدن بطری توسط افراد متعدد و یا در چندین بار مختلف مصرف گردد و مشتریها معمولا این نوع نوشیدنی ها را به راحتی تشخیص می دهند.

هدف سازمان بهداشت کانادا از این ممنوعیت جدید محافظت از جان جوانانی است که به این نوع نوشیدنی ها دسترسی دارند و به این امرآگاهی ندارند که ممکن است نوشیدن این میزان الکل در یک بار مصرف بویژه به همراه کافئین چه خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. خانواده ی آتنا جرویس  (Athena Gervais) ، دختر نوجوانی که مدتی پیش جان خود بر اثر نوشیدن FCKD UP از دست داد می گوید از اینکه دولت فدرال به این سرعت به این مهم رسیدگی کرده است بسیار خوشحال است زیرا بسیاری از جوانان دیگر به سرنوشت دختر آنهامبتلا نخواهد شد.