شهروند- سالادهای “ Smart Eat”در سراسر کانادا طرفداران زیادی دارد و مدل های مختلف این سالاد با محتویات گوناگون در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسد. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا اعلام کرد که سه مدل از این سالادها به دلیل آلوده بودن به باکتری لیستریا از بازار جمع آوری می شود. این سه مدل سالاد با عناوین “Tropical Lime” ، “Asian Sesame” و “Sweet Kale” به فروش می رسد و تاریخ مصرفشان تا ۲۹ دسامبر ۲۰۱۸ است.

این آژانس از مردمی که از این نوع سالاد خریداری کرده اند می خواهد یا آنها را به دور بیندازند و یا به فروشگاه بازگردانده و پول خود را دریافت نمایند. بسته های سالاد آلوده به باکتری لیستریا بو و قیافه ی مواد غذایی فاسد را ندارد اما استفاده از آنها خطرناک است و می تواند موجب بیماری و در مواردی جدی تر موجب مرگ شود.

عوارض جانبی لیستریا عبارت است از: تهوع، سرگیجه، تب مزمن، درد عضلات، سردرد شدید و گرفتگی عضلات گردن. این آژانس از افرادی که با این عوارض مواجه شده اند می خواهد یا دکتر معالج خود تماس بگیرند. عوارض این بیماری در زنان باردار متفاوت است و می تواند موجب زایمان زودرس و یا عفونت جنین و یا نوزادان شود.