صدای امریکا: تجمع معلمان در شهر اصفهان مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر با حمله ماموران امنیتی مواجه شد و براساس گزارش‌ها «بازداشت‌های گسترده‌ای» در این شهر اتفاق افتاده است.

براساس فیلم‌ هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یگان‌های ضد شورش به تجمع معلمان حمله کرده و به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

گفته می ‌شود که بین ۴۰ تا ۵۰ معلم که در این تجمع حضور داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. با این حال هنوز مشخص نیست اتهام آن‌ها چه مواردی است و در کجا نگهداری می‌شوند.

برخی نیز در شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند که نیروهای پلیس اقدام به ضبط گوشی‌‌های تلفن همراه معلمان کرده است.

معلمان ایرانی در ماه‌های گذشته دست‌کم دو بار در اعتراض به وضعیت و شرایط خود دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند. با این حال آن‌ها معتقدند که خواسته‌های‌شان چون افزایش حقوق و بهبود وضع معیشتی، بهبود وضعیت بیمه، مقابله با کالایی‌سازی و خصوصی‌سازی آموزش، و آزادی فعالان فرهنگی زندانی هنوز برآورده نشده است.

این اعتراض‌ها از جمله در شهرهایی چون ساری، کرمانشاه، قروه، دیوان‌دره، شیراز، ممسنی، کازرون، اصفهان، مریوان، تبریز، و خرم‌آباد برگزار شد.

در جریان دو اعتصاب معلمان در تابستان و پاییز سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ نفر بازداشت شدند. برخی از این معلمان هنوز در زندان هستند.