شهروند- وب سایت AutoTrader.ca به تازگی لیست ۱۰ خودرویی را مه کانادایی ها در فضای مجازی درباره شان بیشترین تحقیق را کرده اند، منتشر کرده است. اگرچه تحقیق در فضای مجازی به معنی خریدن نیست، اما نتیجه ی گزارش این وب سایت و این ۱۰ خودرو نشان می دهد که علایق کانادایی ها در زمینه ی وسیله ی نقلیه تغییر کرده است و در سالهای اخیر بیشتر به خرید ماشین های شاسی بلند و تراک روی آورده اند.

این ماشین ها که در اصطلاح “ماشین های خانواده” نامیده می شود نسبت به ماشین های چهار در کوچک مزیت هایی دارد که نمی توان منکرشان بود ولی شاید یکی از دلایل تمایل مشتریان به خرید چنین وسایل نقلیه ای تولید بیشتر این خودروها و شیوه ی بازاریابی کمپانی های خودروسازی است که بسیار به فروش این وسایل نقلیه گرایش دارد.

این نتایج در همه جای کانادا یکسان نیست اما می توان گفت که به صورت میانگین نمایی کلی از تمایل مردم این کشور را نمایش می دهد. برخی از سالمندان کانادایی معتقدند که نشستن در این  ماشین های شاسی بلند برایشان راحت تر است و برای همین به خریدن چنین ماشین هایی روی آورده اند.

ده خودرو مورد علاقه ی کانادایی ها به ترتیب از شماره ی یک تا ده عبارتند از : فورد اف ۱۵۰، فورد ماستنگ، هوندا سیویک، بی ام دبلیو سری ۳، جیپ رانگلر، مرسدس بنز کلاس سی ، هوندا سی آر وی، پورش ۹۱۱، شورولت کوروت، تویوتا راو ۴.