پس از اتفاقاتی که در صدا و سیمای جزیره کیش روی داد، و منجر شد به برکناری و توبیخ بازیگران و عوامل سریال “حادثه شوجینکو”، کارگردان این سریال ضمن اظهار ندامت از گذشته خود اعلام برائت کرد.

متن توبه نامه جناب جک الله خان

مقام محترم معاونت کارگزینی صدا و سیما و ملت شریف ایران

اینجانب جک الله چناری معروف به جکی چان، بیش از سی سال است که در عرصه فرهنگ، مشغول کاراته و کونگ فو در راه خدا می باشم و هدفم در وهله اول رضای خدا و حفظ بیضه اسلام و رضایت مراجع عالیقدر و در مرحله بعد سرمشقی برای جامعه ایران اسلامی بوده است. لازم به توضیح نیست که من و دوستان کونگ فو کارم مدام سعی در کمرنگ کردن نقش پر رنگ سینمای منحط هالیوود و علی الخصوص مرحوم بروس لی داشته ایم که بحمدالله در این راه نیز موفق بوده ایم و اگرچه در بعضی اوقات شاید به دلیل کم تجربگی و وسوسه های شیطانی و هوای نفس الگوی مناسبی برای جوانان متعهد و انقلابی ایران اسلامی نبوده ایم، اما پس از ارشادات برادران عزیزِ بازجو و عزیزان حراست صدا و سیمای مرکز کیش، ضمن ابراز ندامت از گذشته ننگین خود و با توجه به سخن گرانبهای مولای متقیان خطاب به مالک شُتر که فرمود: ای مالک اگر شب کسی را در حال گناه دیدی به ۱۱۰ زنگ مزن شاید ترا چیزی ماسید و توبه اش را قبول کن، بنده همین جا از مقام شامخ ولایت، آیات عظام و مسئولان فرهنگی کشور خواستار بخشش و اجازه فعالیت مجدد در صدا و سیمای نظام هستم.

پاسخ رئیس سازمان صدا و سیما

اینجانب عبدالعلی علی عسکری فرزند جعفر دارای شناسنامه شماره ۳۴۴ موالید صادره از دشت عباس متولد عنبرآباد ساکن بهترین نقطه تهران، مالک حقوقی ششدانگ صدا و سیمای کل کشور به عنوان شاکی، مدعی خصوصی و متضرر از جناب آقای چان در پرونده شماره کلاسه ۱۳۶۱۴/ ۹۷مطروحه در دادگاه کیفری هرمزگان شعبه جزیره کیش، علیه آقای جک الله چناری معروف به جکی چان به موجب این سند رسمی اقرار می نمایم که با بررسی های به عمل آمده مقصر اصلی در آن پرونده مدعی علیه نبوده، وانگهی به دلیل این که نامبرده از اشتباهات خود اظهار ندامت نموده فلذا اعلام گذشت می نمایم و دیگر هیچگونه ادعائی علیه متهم موصوفه اعم از حقوقی، جزائی و ضرر و زیان در آن مورد نداشته و ندارم و ایشان می توانند کماکان در صدا و سیما حضور فعال داشته باشند.

فریب دشمن هدف غایی

محمد جوات ظریف در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به سئوال مجری که پرسید، برجام که به فرجام نرسید، پولها هم دود شد و به هوا رفت و چیزی دست مردم را نگرفت، پس فایده راه اندازی هزاران سانتری فیوژ و تاسیس سایت های هسته ای و میلیاردها دلار ضرر و زیان چه بود؟

گفت: می خواستیم دشمن را فریب بدهیم.

مجری پرسید: کی چی بشود؟

ظریف در حالی که می خندید جواب داد: می خواستیم به دنیا ثابت کنیم که ما قادریم دشمن را فریب بدهیم.

مجری مجددا پرسید: حالا دشمن فریب خورد یا نه؟

جناب ظریف خیلی جدی جواب داد: ما تلاشمان را کردیم و قرائن هم نشان می دهد که دشمن فریب خورده و نظر مقام رهبری و رئیس جمهور و قریب به اتفاق مسئولان بلند پایه نظام هم این است که دشمن قطعا فریب خورده.

سخنان قسطی جناب نقدی

 محمد رضا نقدی معاون فرهنگی سازمان عریض و طویل بسیج که سروته اش معلوم نیست کجاست، گفت: بعد از پیروزی انقلاب مردم برای اولین بار آزادی را احساس کردند!

از ایشان پرسیدند: جدی؟

جناب گروهبان گارسیا پاسخ داد: بعله ما خودمان شاهد بودیم که بعد از انقلاب مردم آزادی را احساس کردند، البته قرار بود اول احساس بکنند بعد مشاهده، ولی حضرت امام درایت به خرج دادند و جلو آن را گرفتند. امام بزرگوار معتقد بودند، احساس اشکالی ندارد ولی مشاهده آزادی مثل فیلم خاک بر سری جکی چان خیلی خطرناک است و باعث شب کوری می شود.

سلطان کاغذ هم دستگیر شد

به نظر می رسد نظام عزم خود را برای پایان دادن به ملوک الطوایفی جزم کرده، و با دستگیری سلاطین یکی پس از دیگری آنها را به دار آویزان می کند!

سخنگوی دستگاه قضا، محسنی اژه ای هم در پاسخ به این سئوال که چرا سلطان سکه را اعدام کردید؟

گفت: هرچه ایشان را زدیم جای سکه ها را لو نداد. اژه ای افزود: بنا داریم همه سلاطین را قلع و قمع کنیم تا مردم در سایه سلطان شکر روزگار خیلی شیرینی داشته باشند.

چند روز قبل نیز خبر رسید که سلطان کاغذ هم دستگیر و به دستگاه عدالت سپرده شد. گزارش شده نام نبرده در حالی که در میان انبوه کاغذهای باطله پنهان شده و قصد فرار از کشور را داشت با هوشیاری ماموران گمرک سرخس، بازداشت شد. به همین دلیل ناظران احتمال می دهند در روزهای آینده بقیه سلاطین نیز دستگیر و به درک واصل شوند، از جمله:

سلطان خودکار بیک

سلطان تنباکوی دو سیب

سلطان صیغه

سلطان کله پاچه

سلطان رشوه

سلطان خنده

سلطان غم

سلطان گورخوابی و کارتن خوابی

سلطان کوبیده

سلطان روغن پرچرب و مارگارین

سلطان فوتبال(این یکی به مقامات نزدیک خیلی نزدیک است و مشکل بتوان دستگیرش کرد)