شهروند- یک دانشمند چینی که در تولد اولین نوزاد با ژن اصلاح شده دست داشت، به دلیل زیر پا نهادن اخلاقیات دستگیر و از دانشگاه اخراج شده است. این دانشمند هی ژیانکو نام دارد .

او در ماه نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که از تکنولوژی اصلاح نژادی به نام CRISPR-Cas9 در تولد دختران دوقلو که در همان ماه متولد شدند استفاده کرده است. او در دفاع از خودش اعلام کرد که به دلیل این پیشرفت علمی به خودش می بالد. ولی این اتفاق واکنش های زیادی را در سراسر جهان و از طرف دانشمندان حوزه ی ژنتیک در پی داشت و بسیاری از این دانشمندان می گویند که اخراج از دانشگاه کافی نیست و باید اطمینان حاصل شود که این تکنولوژی و تحقیقات در آینده و برای تولد دیگر انسانها استفاده نشود زیرا این کار با اخلاقیات کاملا مغایر است و قوانین زیادی را نادیده گرفته و زیر پا می گذارد.

این تکنولوژی ژن های جنین را تغییر داده و آنها را در برابر بیماری های خاصی مانند ایدز مصون می کند.  هی ژیانکو برای کارهای تحقیقاتی از کمک های مردمی استفاده کرده است و امنیت تکنولوژی ای که استفاده می کند اصلا قابل بررسی و ارزیابی نیست.

هی ژیانکو به دلیل استفاده از تکنولوژی اصلاح نژادی برای تولد نوزادان بسیاری از قوانین حقوق بشری و بین المللی را نیز زیر پا گذاشته است.