اگر شما از یک حساب سپرده بدون مالیات (TFSA) برای حفاظت سپرده تان از مالیات استفاده می کنید،  توجه داشته باشید که  محدوده مشارکت سالانه تان امسال ۶۰۰۰ دلار است. 

بی شک همه مردم دوست دارند که سرمایه گذاری همراه با ضمانت طبق مفاد قراردادشان داشته باشند. این اطمینان را فقط با توجه به ریسک پذیری و علاقمندی و همچنین طرح های متنوع، می توان در انواع و اقسام سرمایه گذاریهای ثبت شده پس انداز بازنشستگی (RRSP) و همچنین پس انداز معاف از مالیات (TFSA) و همچنین غیر ثبت شده (RSP) به خوبی یافت و انتخاب کرد.

از ابتدای ژانویه سال ۲۰۰۹، افراد کانادایی انتخاب جدید دیگری در سرمایه گذاری پیدا کردند. به عبارتی حق انتخاب در سرمایه گذاری بدون پرداخت مالیات. این حق انتخاب به نام  Tax Free Saving Account (TFSA) خوانده می شود.

حساب TFSA برخلاف صندوق پس انداز بازنشستگی RRSP و همچنین صندوق پس انداز تحصیلی RESP  ضمن کمک به همه اقشار جامعه بدون محدودیت و شرط و شروط عمل می کند. بیش از سیزده میلیون نفر حسابTFSA  دارند و قابل ذکر است که تنها تقریبا ۱۰ درصد به شکل حداکثر مشارکت در حساب فوق می کنند.

سهم مشارکت در حساب TFSA  برای هر فرد، بالای سن ۱۸ سال کانادایی، با ارایه شماره کارت اجتماعی ۵۰۰۰ (SIN)  دلار درشروع طرح یعنی سال ۲۰۰۹ بود و در حال حاضر به ۶۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

یکی از مزایای خوب این حساب، ضمن معافیت مالیاتی، عدم شرط و شروط در مقدار مشارکت حساب فوق است. به عبارت دیگر مشارکت در صندوق فوق می تواند به هر مقدار ممکنه  تا سقف  6000 دلار برای هر نفر باشد و در صورتی که فرد بخواهد می تواند به هر مقدار تا سقف مبلغ فوق سرمایه گذاری کرده و مابقی آن را به آینده انتقال دهد. 

مشارکت در حساب TFSA می تواند فرصتی باشد برای آن دسته از افرادی که محدودیتی در استفاده از RRSP شان دارند. به عنوان مثال افرادی هستند که واجد شرایط برای مشارکت RRSP نیستند. (افراد تازه وارد و افراد با حداکثر استفاده از حسابRRSP) یکی دیگر از امکانات حساب فوق این است که هر فرد بالای ۱۸ سال می تواند چندین حساب TFSA افتتاح نماید، البته مادامی که جمع آن در سال از سقف حداکثر مشارکت بالاتر نشود.

www.cover4u.ca   اقتباس

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

www.cover4u.ca   www.insufin.com       www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin