خبرگزاری هرانا – جعفر عظیم زاده و پروین محمدی، دو فعال کارگری روز گذشته بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس کرج منتقل شدند. محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع جعفر عظیم زاده با تایید این خبر از انتقال موکلش به زندان اوین جهت تحمل محکومیت ۶ ساله خبر داد و ضمن اظهار بی اطلاعی از دلیل بازداشت پروین محمدی گفت که این فعال کارگری به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ ماه ۱۳۹۷، محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم زاده گفت: حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ روز گذشته جعفر عظیم زاده و پروین محمدی در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس منتقل شدند.

او در ارتباط با دلایل بازداشت این فعالان کارگری گفت: با پیگیری‌هایی که امروز انجام دادم، مشخص شد که با نیابت قضایی صادره بر مبنای محکومیت، عظیم زاده به ۶ سال زندان محکوم شده و روانه زندان اوین شده است.

او ادامه داد: از آنجا که عظیم‌زاده در پرونده دیگری در ساوه ابتدا به یازده سال زندان محکوم شده بود ولی خوشبختانه در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از اتهامات تبرئه شد و دادگاه، کلیه فعالیت‌های ایشان را صنفی شناخت، در اسرع وقت درخواست اعاده دادرسی خواهم داد و امیدوارم حکم ۶ سال زندان ایشان نیز نقض شود.

این وکیل دادگستری در مورد دلیل بازداشت پروین محمدی ابراز بی‌اطلاعی کرد و با تاکید بر صنفی بودن فعالیت‌های این دو نفر گفت: ایشان نیز به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس اعزام شده است.

لازم به یادآوری است که جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و پروین محمدی، نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه بازداشت شده بودند.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در خردادماه سال گذشته پس از سالها فشار قضایی از طریق احضار، بازجویی، بازداشت و محاکمه، به همراه شاپور احسانی راد دیگر هم پرونده ای خود توسط شعبه ۸ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی از اتهامات مطروحه تبرئه شده بود.

این فعال کارگری پیشتر توسط دادگاه انقلاب ساوه و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پروین محمدی نیز پیش‌تر نیز در آبان ماه سال ۹۴ به وزارت اطلاعات احضار شده بود.