رادیو فردا: گزارش نهادهای امدادرسانی در ایران حاکی است که ۲۰ استان کشور طی دو روز گذشته درگیر برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و طوفان بودند که میلیاردها تومان خسارت و ده‌ها مصدوم برجای گذاشته است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، روز چهارشنبه ۱۰ بهمن گفت که به هفت هزار و ۵۴۶ تن در ۱۱۶ شهر، روستا و محور کوهستانی امدادرسانی صورت گرفته است و یک هزار و شش نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی جمعیت هلال ‌احمر حاکی است که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، البرز، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران و یزد طی دو روز گذشته درگیر برف، سیل و طوفان بوده‌اند.

با این حال گزارش‌ها حاکی است که سیلاب در دو استان خوزستان و لرستان شدیدتر بوده است.

آقای سلیمی در این زمینه گفته است: بارندگی شدید در خوزستان و به ‎خصوص شهرستانهای شمالی و باز شدن سد دز و کرخه و افزایش دبی رودخانه دز، کرخه و کارون و شکسته شدن برخی از سیل بندها در روستاهای دزفول، شوش، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه موجب وقوع سیل و آب‌گرفتگی در این استان شد.

وزیر نیرو ایران در همین زمینه اشاره کرده که میزان بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان پنج برابر سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا اردکانیان گفته که برنامه ریزی‌های صورت گرفته باعث شد که خسارات وسیع مالی و یا تلفات جانی نداشته باشیم.

با این حال، خبرگزاری ایسنا می‌گوید سیل هفته جاری خسارات زیادی در لرستان به ویژه در خرم‌آباد برجای گذاشته است.
تخریب زیرساخت‌های شهری و روستایی، جاده، پل، بناها و خسارات منازل از عواقب بارش‌های سیل‌آسا در لرستان بوده است.

احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، نیز گفته که سیلاب میلیاردها تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران می‌گوید حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، دستور بسیج همه امکانات را برای کمک به سیلزدگان در جنوب و غرب کشور صادر کرده و محمود واعظی، رئیس دفتر خود را به مناطق سیل‌زده فرستاده است. هنوز آمار قطعی درباره میزان خسارات وارده منتشر نشده است.