شهروند- از اواخر سال ۲۰۱۹ شهروندان تورنتو می توانند محصولات Unilever، Nestle و Procter & Gamble را در بسته بندی های قابل استفاده ی مجدد لوپ (Loop ) خریداری نمایند. این اتفاق قدم بسیار مهمی است که کانادا برای کاهش میزان پلاستیک یک بار مصرف برداشته است اگرچه در ابعادی کوچک و تنها در تورنتو انجام می شود.

بازاریابی های آنلاین این محصولات از بهار ۲۰۱۹ شروع می شود و علاقمندان می توانند از اواخر سال ۲۰۱۹ محصولات این شرکت های نام برده را که شامل مواد غذایی و مواد بهداشتی و شوینده است در بسته های لوپ خریداری کنند.

در اولین خرید مبلغی جزیی به عنوان ودیعه از مشتریان دریافت می شود و در هنگام تحویل بسته بندی ها در فروشگاه افراد می توانند این ودیعه را پس بگیرند. شهروندان تورنتو و کسانی که در شعاع ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتری این کلان شهر زندگی می کنند می توانند از این محصولات خریداری کرده و از مزایای آن بهره مند شوند. در راستای کاهش مصرف پلاستیک یک بار مصرف ایر کانادا اعلام کرده است که از تابستان امسال بسیاری از همزن های پلاستیکی را با مشابه چوبی اش جایگزین خواهد کرد. بسیاری از خرده فروشی های نظیر آیکیا، وال مارت، کی اف سی، ای اند دابلیو، استارباکس و سابوی وعده داده اند که بزودی از نی های پلاستیکی استفاده نخواهند کرد و به دنبال جایگزین بهتری برای لیوان های یک بار مصرف هستند. سوپرمارکت بزرگ لابلا نیز می گوید بزودی استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع خواهد کرد و به دنیال جایگزین مناسبی برای بسته بندی های پلاستیکی است.