به نظر می ‌آید با پیر شدن مردم، شکایت آنها از ناراحتی ‌ها و درد‌ها افزایش می‌یابد، اما شاید درد، هر چقدر هم که مبهم است، از علائم اولیه برخی از سرطان‌  ها هم باشد، گرچه اکثر شکایت‌هایی که از وجود درد اظهار می‌شود ناشی از سرطان نیست.

دردی که پیوسته یا طولانی است و توجیهی برای آن وجود ندارد باید بررسی شود. پزشک سابقه پزشکی بیماری که ناراحتی یا درد دارد را به دقت یادداشت می‌کند و بر اساس این اطلاعات، تصمیم می‌گیرد چه تست‌هایی باید انجام شود (اگر انجام تست لازم باشد).

محققان می‌گویند تشکیل توده یا تورم در غدد لنفاوی زیر بغل یا گردن یا هر جای دیگری از بدن امکان دارد علامتی نگران کننده باشد، و اگر بیمار ببیند غده‌ ای لنفاوی در بدن او بزرگتر و بزرگتر می‌شود، و این فرآیند به مدت بیشتر از یک ماه ادامه داشته است، باید به پزشک مراجعه نماید. پزشک او را معاینه می‌کند و متوجه مشکلاتی (مانند عفونت) خواهد شد که امکان دارد با بزرگ شدن غده لنفاوی ارتباط داشته باشد.

اگر چنین مشکلاتی مشاهده نشود، معمولاً پزشک دستور می‌دهد نمونه ‌برداری (بیوپسی) صورت گیرد.

اگر بیمار تب کند و نتوان تب را به آنفلوآنزا یا عفونتی دیگر نسبت داد، امکان دارد این تب به‌ وجود سرطان اشاره داشته باشد. محققان می‌گویند احتمال بروز تب هنگامی ‌بیشتر خواهد بود که سرطان از مکان اولیه خود گسترش می‌ یابد، اما امکان دارد تب به مراحل اولیه سرطان ‌های خون مانند لوسمی یا لنفوم هم اشاره داشته باشد.

ممکن است دیگر علائم سرطان شامل زردی یا تغییر در رنگ مدفوع باشد.

پزشک معاینه بدنی دقیقی انجام می‌دهد و سابقه بهداشتی بیمار را یادداشت می‌کند، و سپس، بسته به یافته ‌های خود، دستور می ‌دهد تست‌هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه، سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، یا تست‌های دیگر انجام شود.

خستگی یکی از دیگر علائم مبهم است که امکان دارد به ‌وجود سرطان و همچنین به‌ وجود تعداد زیادی از مشکلات دیگر اشاره داشته باشد. محققان می‌گویند که شاید خستگی پس از آن که سرطان رشد کرده است آغاز شود، اما ممکن است در مراحل اولیه برخی از سرطان‌ها، مانند لوسمی، یا در مراحل اولیه برخی از موارد سرطان‌ های روده بزرگ یا معده هم اتفاق افتد.

انتظار می ‌رود افراد به دلیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی‌ ها، و گاهی اوقات به‌ عنوان یکی از عوارض جانبی دارو‌های مصرفی، دچار سرفه شوند. اما محققان می‌گویند سرفه‌های بسیار طولانی مدت، که آن را به‌عنوان سرفه‌هایی تعریف می‌کنند که به مدت بیش از ۳ یا ۴ هفته ادامه می‌یابند، نباید نادیده گرفته شود.

پزشک سابقه بهداشتی بیمار را به دقت یادداشت می‌نماید، گلوی او را معاینه می‌کند، عملکرد ریه او را بررسی می ‌نماید، و شاید دستور دهد رادیوگرافی قفسه سینه انجام شود، مخصوصاً اگر بیمار سیگاری باشد.

حال سئوال، آیا شما بیمه مناسب دارید و اگر دارید، آیا از محتویات آن آشنایی دارید؟ طبق آمار، شماری زیادی از افراد بیمه مناسب ندارند و همچنین از محتویات آن اطلاعی ندارند. بهتر است اهمیت و ارزش مشاوره مالی و بیمه و البته مشاور واجد شرایط را نه تنها نادیده نگیریم، بلکه در زمان مناسب از مشاوره برخوردار شویم.

www.cover4u.ca  اقتباس

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید

www.cover4u.ca   www.insufin.com       www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin