فوریه ۲۰۱۹ مصادف است با چهلمین سالگرد تأسیس رژیم تام گرای فقاهتی اسلامی در ایران. چهل سال پیش در چنین روزهایی آیت اله روح اله خمینی در بدو ورود به ایران با انتخاب پرمعنای گورستان بهشت زهرا برای ایراد نخستین سخنرانی خود در حقیقت پروژه گورستان سازی ایران را کلید زد. اکنون شاهدیم که چگونه چهار دهه پس از آن سخنرانی، پروژه خمینی شوربختانه در حال تحقق است.

روزهایی آیت اله روح اله خمینی در بدو ورود به ایران با انتخاب پرمعنای گورستان بهشت زهرا برای ایراد نخستین سخنرانی خود در حقیقت پروژه گورستان سازی ایران را کلید زد. اکنون شاهدیم که چگونه چهار دهه پس از آن سخنرانی، پروژه خمینی شوربختانه در حال تحقق است.

کشاورزی بومی بکلی نابود شده و سرزمین ایران به واسطه ی نادانی و ناکارآمدی مسئولان رژیم اسلامی با بحران های بی آبی و زیست محیطی فجیعی روبروست. اخلاق و فرهنگ مردمی و ملی در میان خانواده ها و جامعه کمرنگ شده و به جای آن دروغ و دورویی و نابکاری حکومتگران در بین مردم رواج داده شده. اقتصاد کشور در تمامی زمینه ها ورشکسته و دچار فساد، اختلاس، رشوه و رانت خواری سیستماتیک است.

آیت اله خمینی و سرسپردگان روحانی وی که بلافاصله پس از استقرار رژیم اسلامی  به میخانه های اندک شمار زمان شاه حمله و آنها را بستند، خود در زمان بسیار کوتاهی جامعه ایران را با یاری و مشارکت مستقیم سپاهیان پاسدار قاچاقچی به یکی از بزرگترین تولید و مصرف کنندگان خانگی مشروبات الکلی و مواد مخدر و افیونی تبدیل کردند، به طوری که جمهوری اسلامی هم اکنون یکی از بزرگترین  تولید کنندگان مواد مخدر صنعتی در جهان است و دامنه ی عملیات قاچاق و توزیع مواد مخدر عوامل سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی رژیم اسلامی از ژاپن و تایلند تا کشورهای آسیای میانه و اروپا و لبنان و آمریکای جنوبی را در برمی گیرد. ادعاهای خمینی و جانشین بعدی وی خامنه ای از افزایش فحشا در زمان رژیم شاه پوچ و دروغین از آب درآمدند و ثابت شد  که فحشا در واقع به وسیله رژیم اسلامی به صورتی گسترده در سطح کشور و بویژه در شهرهای کاملن مذهبی چون قم و مشهد رشد و گسترش یافته و تجارت دختران و زنان ایرانی به تنگ آمده از فقر و فلاکت به کشورهای منطقه از جمله فعالیتهای پرسود پاسداران و عوامل رژیم کنونی است.

رهبران رژیم اسلامی که دائم به رژیم شاه برای هدر دادن درآمدهای نفتی کشور خرده می گرفتند، در طی چهار دهه حکومتشان  میلیاردها دلار درآمد نفتی ایران را نخست خرج جنگ خانمانسوز با کشور عراق و سپس جنگ افروزی درکشورهای منطقه و توسعه عملیات تروریستی در جهان کرده و آن را به تاراج دادند، به طوری که این روزها  “سوریه را رها کن فکری به حال ما کن” شعار و خواسته اصلی مردم در تمام اعتراضات سراسری در شهرهای ایران است.

فهرست اعمال جنایتکارانه رژیم اسلامی در چهار دهه گذشته

 کارنامه رژیم اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به اختصار شامل موارد زیر است :

– آتش زدن سینما رکس آبادان و سوزاندن بیش از ۴۵۰ نفر

-کشتار و تیرباران نظامیان و دست اندرکاران رژیم شاه و اخراج مدیران پیشین و مصادره و حیف میل اموال آنان

– نقض حقوق زنان و تحمیل حجاب اجباری و تصویب و اجرای قوانین زن ستیز و نابرابر    

– حمله نظامی به کردستان و ترکمن صحرا  و کشتار مردم بی گناه کرد و ترکمن ها  

– آزار و اذیت و کشتار پیروان ادیان دیگر همچون بهائیان، یهودیان، مسیحیان، دراویش و…. 

-تحریک و تشویق حکومت صدام حسین به جنگ با ایران با به جای گذاشتن نیم میلیون کشته و صدها میلیارد دلار خسارت

حمله به سفارت آمریکا و گروگان گرفتن ۴۴۴ روزه دیپلماتهای آمریکایی

– راه اندازی جریان “انقلاب فرهنگی” و بستن دانشگاه ها و اخرج گسترده اساتید

– حمله به روزنامه ها و رسانه های آزاد و تعطیلی و توقف انتشارآنها و زندانی کردن روزنامه نگاران  

– سرکوب و کشتار دهها هزار نفر از گروه ها و دستجات سیاسی مخالف و زندان و شکنجه گسترده اعضا و هواداران آنها  

– قتل عام گسترده زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ و بویژه در تابستان ۶۷

– ترور و کشتار آزادی خواهان، نویسندگان، هنرمندان ، ورزشکاران و مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور

– تغییر قوانین مدنی و جزایی با هدف نقض حقوق کودکان و نوجوانان (کاهش سن ازدواج و سن بلوغ )

– ترور رهبران کرد در داخل و خارج از کشور و شکنجه و کشتار مردم شهرهای کردنشین و کولبران  

– دامن زدن و تشدید تضاد شیعه و سنی و ایجاد جنگهای خونین مذهبی در خاورمیانه

– کمک و پشتیبانی آشکار گروه ها و تشکیلات تروریستی چون حزب اله، حماس، القاعده و طالبان و…. 

– قاچاق مواد مخدر و همکاری با شبکه های مافیایی در سراسر جهان و استفاده از سود حاصله در کارهای تروریستی

– پول شویی گسترده در داخل ایران و همچنین پول شویی برای شبکه های مافیایی خارجی 

– سرکوب و به بند کشیدن کارگران و معلمان و ایرانیان آزاده و معترض

– غارت و چپاول و خارج کردن اموال و ثروت مردم ایران و سرمایه گذاری آن در بانکها و شرکتهای خارجی

– سرکوب و زندانی کردن وکلا، روزنامه نگاران، فعالین حقوق بشر و رهبران کارگری

– سرکوب و ترور دگرباوران و دگراندیشان و دگرباشان و تفتیش عقاید

– راندن و کوچ دادن اجباری بیش از پنج میلیون ایرانی تحصیلکرده، کاردان، متخصص، و کارآفرین

– تخریب و ویران سازی محیط زیست و طبیعت ایران با اجرای سیاستهای سودجویانه، اشتباه و نادرست

– خروج و غارت سرمایه، دارایی و منابع ملی ایران با اجرای سیاستهای پولی و ارزی مخرب و از اعتبار انداختن پول ملی 

– ورشکستگی سیستم بانکی، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی

– گسترش فقر، بیکاری، فساد، فحشا، اعتیاد، کودکان کار و اعدام کودکان و نوجوانان  

– به سخره گرفتن و سرپیچی از نظم و قوانین بین المللی و نهادهای شناسه آن مانند سازمان ملل متحد

– تبدیل نمایندگی ها و کنسولگریهای ایران به مراکز عملیات جاسوسی از مخالفان و فعالیت های تروریستی

– دشمنی و نفرت پرا کنی بی پایه و مخالف منافع ملی علیه کشورهای آمریکا و اسراییل  

– فروکاستن جایگاه و اعتبار مردم و کشور ایران در سطح بین المللی

بحران ملی و خیزش و مخالفت عمومی مردم ایران

 ایران و ایرانیان در این روزها درگیر بحرانهای سترگ و ویرانگری هستند که موجودیت کشور ایران را تهدید می کند. فقر و بیکاری گسترده و تورم وحشتناک ناشی از فساد، اختلاس و چپاول اموال عمومی و ناکارآمدی همه جانبه و تعطیلی پی درپی کارخانجات و شرکت ها مردم به جان آمده را به خیابانهای سراسر کشور کشانده است. تظاهرات و خیزش های فراگیر یکسال گذشته دلیل اصلی سربرآوردن این بحرانها هستند. اما پاسخ مسئولان رژیم اسلامی در برابر این اعتراضات تاکنون چیزی جز سرکوب گسترده و زندان و شکنجه نبوده است.  شرایط ایران بنا برشواهد موجود در پی وخیم تر شدن است و پیش بینی می گردد که این اعتراضات در سطوح بسیار گسترده تر و فراگیری بزودی در تمام شهرهای ایران آغاز گردد.

وظیفه دیاسپورای ایرانی  

ایرانیان میهن دوست خارج از کشور در این شرایط بحرانی و خطرناک وظیفه دارند تا ضمن پشتیبانی از خواسته های به حق و عادلانه هموطنانشان در داخل کشور، پژواک صدای آنان در کشورهای میزبان و بویژه در میان سیاستمداران و تصمیم گیرندگان دولتی و مجامع مهم بین المللی باشند. نشان دادن تفاوت های واقعی و فاحش بین طرز فکر و رفتار مردم ایران با شماری اسلام گرای افراطی عقب افتاده و تروریست که حکومت و کشور ایران را به گروگان گرفته اند از جمله وظایف اصلی ایرانیان خارج از کشور است. با این رویکرد کشورها و سازمان های بین المللی با آگاهی از این تفاوت  ضمن جدا کردن حساب مردم ایران از سران و مسئولان جمهوری اسلامی به تقویت و یاری جنبش ها و اعتراضات مردمی شتافته و به این وسیله از دخالت های نظامی ناخواسته که تأمین کننده منافع رژیم اسلامی است جلوگیری خواهد شد.

شناسایی و معرفی نام و مشخصات ایرانیان و نهادها و سازمان هایی که در خارج از ایران با رژیم همکاری و مشارکت دارند، از جمله دیگر وظایف ایرانیان خارج از کشور است. افزون بر آن  شناسایی اموال و سرمایه های به غارت رفته مردم ایران در خارج از کشور و زمینه هایی که این دارایی ها در آن سرمایه گذاری و پنهان شده اند از دیگر مسئولیتهای ایرانیان میهن دوست در خارج است.

انتظارات از کشورهای غربی  طرفدار دمکراسی

 عامل اصلی تغییر در هر کشوری مردم آن هستند. از آنجا که مردم ایران به دفعات و در مناسبتهای مختلف نشان داده اند که دیدگاه های کاملن متفاوتی با مسئولان غاصب کنونی بر کشورشان داشته  و به دمکراسی و آزادی و اداره جامعه با جدایی دین از دولت اعتقاد دارند، وظیفه جامعه جهانی و دولتها و کشورهای دمکرات است که با پشتیبانی و تقویت این خواسته ها و آوردن فشار بر دولت جمهوری اسلامی  به رشد و پیشرفت جنبش آزادی خواهی و دمکراسی طلبی مردم ایران یاری رسانند. بی تردید کوتاه ساختن دستهای سران و مسئولان جمهوری اسلامی از درآمدهای سرشار نفتی و پولهای سیاه حاصله از قاچاق و تراکنشهای مافیایی می تواند ضربات سهمگینی به توانایی مالی رژیم اسلامی و نیروهای سرکوب و امنیتی آن وارد کرده و در نتیجه موجب کاهش فشار بر مردم و تضعیف عملیات سرکوب جنبش های آزادی خواهی ایرانیان گردد. مردم ایران هم در کمال هشیاری و هوشمندی از این رویکرد بین المللی پشتیبانی کرده و با آن موافقند. زیرا در حالی که دولت آمریکا از توافقنامه برجام خارج شده و شدیدترین تحریمهای مالی و پولی را بر رژیم اسلامی ایران اعمال کرده است، همزمان کارگران، معلمان، کارمندان، بازنشستگان، و اقشار مختلف مردم در تظاهرات خیابانی سراسری در ایران با تکرار شعار محوری: “دشمن ما همینجاست ، دروغ میگن آمریکاست” عملن نوک پیکان حمله خود را متوجه رژیم اسلامی به عنوان ریشه واقعی مشکلاتشان کرده اند.   

بنابراین از سیاستمداران و دولتهای غربی پایبند به دمکراسی و حقوق بشر انتظار می رود تا با پشتیبانی از جنبش دمکراسی و آزادی خواهی مردم ایران به آنان در امر جایگزینی رژیم اسلامی با نظمی دمکراتیک و سکولار و بر پایه منشور جهانی حقوق بشر یاری  رسانند. 

در این راستا قطعنامه ارایه شده به مجلس سنای کانادا از سوی سناتور لیندا فرام در دسامبر ۲۰۱۸ در محکومیت جمهوری اسلامی  برای  نقض مستمر حقوق بشر با خواسته ی به حق قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست سازمانهای تروریستی و اجرا و استفاده از قانون مگنیستکی علیه نهادها و عوامل رژیم جمهوری اسلامی از سوی دولت کانادا اقدامی سنجیده در ادامه و امتداد  تصویب قطنامه ی تاریخی محکومیت جمهوری اسلامی برای کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۶۷ و شناسایی آن به عنوان جنایات علیه بشریت تلقی شده و گامی بسیار مهم و ارزشمند در پشتیبانی از جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران است.

پشتیبانی از قطعنامه ارایه شده به مجلس سنای کانادا و تصویب آن بویژه از سوی کشوری که همه ساله پیش نویس قطعنامه های  رسیدگی به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد را به عهده دارد، بی تردید الگوی شایسته ای  برای دیگر کشورها و دولتهای طرفدار دمکراسی و حقوق بشر در جهان است.

همچنین فراموش نبایست کرد که کمک ها و پشتیبانی کشورهای طرفدار دمکراسی و حقوق بشر به مردم ایران در راه گذار از جمهوری اسلامی و دستیابی به رژیمی برپایه دمکراسی و سکولاریزم و حقوق بشر در ایران متضمن منافع دراز مدت آنان می باشد. چرا که کشور ایران با داشتن منابع سرشار معدنی و جمعیت چشمگیر جوان و تحصیلکرده، بازار بسیار مناسب و ایده آلی برای همکاری های اقتصادی و بازرگانی آینده بر پایه منافع مشترک با این کشورهاست.

به بیانی دیگر سیاست برد-برد کشورهای پایبند به دمکراسی و حقوق بشر درجایگزینی بنیادگرایی، نفرت پراکنی، جنگ، فساد، تروریزم، قاچاقچیگری با دمکراسی، آزادی، صلح و دوستی، رشد اقتصادی، و تجارت آزاد و سالم در ایران است.

روابط عمومی همبستگی برای ایرانی دمکراتیک

توجه!

نسخه ترجمه انگلیسی خلاصه شده این کارزار برای نمایندگان مجالس فدرال و سنا و دفتر نخست وزیری جاستین تردو و وزیر خارجه کانادا و همچنین دفتر جناب آقای مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا ارسال می شود. از کسانی که تمایل به درج نام و امضای خود در پای این کارزار را دارند درخواست می شود تا موافقت خود را به وسیله ای – میل به دبیرخانه  “همبستگی برای ایرانی دمکراتیک” به آدرس زیر ارسال نمایند.

 solidarityfordemocraticiran@gmail.com

 تلفن تماس : ۶۴۷۸۶۵۹۵۷۵