سیزدهمین سال جشنواره تئاتر ایرانی هایدلبرگ که روز ششم فوریه ۲۰۱۹ با نمایش ”  جنگ کله پوکها” نوشته و کارگردانی بهروز قنبرحسینی به زبان آلمانی آغاز شده بود با اجرای نمایش ” گمشدگان” به کارگردانی و نوشته نیلوفر بیضایی  در شب دهم فوریه به کار خود پایان داد.

 در جشنواره امسال  ده گروه تئاترایرانی  از کشورهای مختلف اروپایی آثار خود را به اجرا گذاشتند و در پایان، به روال سال های گذشته بهترین نمایش از نگاه تماشاگران معرفی شد که دو نمایش ” کوک، کول و کولی” به کارگردانی و نویسندگی شعله پاکروان و ” دلی بای و آهو” نوشته عباس معروفی ، به کارگردانی مهدی توکلی به عنوان بهترین نمایش های امسال انتخاب شدند.

همچنین نمایش های  

ما گلهای خندانیم: نویسنده و کارگردان نرگس وفادار

کی هستی؟ اینجا چکار می کنی؟: نویسنده و کارگردان فراز بقایی

سالگرد: نویسنده آنتوان چخوف- کارگردان بهرخ بابائی

ارباب دمدمی مزاج: ترجمه، بازآفرینی و اجرا: هایده ترابی

پر شکسته: نویسنده و کارگردان منوچهر نامورآزاد

میرشاه: نویسنده آتیلا پسیانی/ محمد چرمشیر. کارگردان محسن زارع

از دیگر کارهای به اجرا درآمده در سیزدهمین جشنواره  نمایش بودند.

در جشنواره سال سیزدهم تئاتر ایرانی هایدلبرگ، به سنت همه ساله برنامه افتتاحیه پس از سخنان کوتاه شهردار هایدلبرگ، رئیس انجمن نمایش و مدیر فستیوال،  با اجرای موسیقی آغاز شد و مهمانان آلمانی و ایرانی در نخستین روز شاهد دف نواز ی آراد  امامقلی و رقص خانم افسانه از شهر اپسالا از کشور سوئد بودند.

در روز پایان و  اختتامیه نیز پرفورمنس  سیاه و سفید  به کارگردانی فاطی محمدی با بازی ایناز به اجرا درآمد. برنامه جنبی جشنواره امسال، کنسرت خواننده و نوازنده ایرانی شاهین نجفی به همراه حبیب مفتاح در شب نهم فوریه بود  که  استقبال  گرم دوستدارانش را به همراه داشت.

یادآوری می شود جشنواره تئاتر ایرانی هایدلبرگ هر ساله با همکاری گروه تئاتر “بویه”و حمایت انجمن نمایش شهر هایدلبرگ با مدیریت غلام آل بویه برگزار می شود. عکس های زیر از آثار به نمایش در آمده در سیزدهمین سال این جشنواره است.