شهروند- دولت انتاریو روز دوشنبه اعلام کرد که کمک های مالی برای آموزش معلمان مدارس و ایجاد تجهیزات لازم در ارتباط با کودکان دارای اوتیسم را افزایش خواهد داد تا این کودکان بتوانند به صورت تمام وقت به سر کلاس درس بازگردند.


لیزا تامپسون وزیر آموزش و پرورش

این تغییرات از ابتدای ماه آوریل ۲۰۱۹ اجرایی می شود و در تلاش است تا تعداد بیشتری از دانش آموزان دارای اوتیسم را به صورت تمام وقت به درون مدرسه ها بازگرداند.

دولت انتاریو در پی اعلام این خبر از مدارس خواسته است که میزان افزایش احتمالی ثبت نام ها را به دولت اعلام کنند. وزیر آموزش و پرورش، لیزا تامپسون، همچنین اعلام کرد که معلمان هم می توانند از پاییز امسال در کلاسهایی شرکت کنند که به آنها برای برخورد با این دانش آموزان کمک می شود.

با اجرایی شدن این قانون میزان کمک های مالی که مستقیم به خانواده ها داده می شود کاهش خواهد یافت. به این معنی که به فرزندان آنها کمک می شود تا از سیستم درمانی خارج شده و سر کلاس درس حاضر شوند.

معلمان و خانواده ها به این قانون جدید اعتراض زیادی کرده اند. این افراد معتقدند که دولت از چالشی که خانواده ها و معلمان با آن مواجه می شوند اصلا آگاهی ندارد و فرستادن این کودکان به مدرسه مشکلات فراوانی را برای این افراد به وجود خواهد آورد که سیستم آموزشی هم اکنون توان مدیریت کردن و برخورد با آن را ندارد.