هر ساله جامعه ایرانی کانادایی در تورنتو با برگزاری مراسم متعدد در پیوند با نوروز همچون برگزاری فستیوال های نوروزی، بازارهای نوروزی، و نیز مراسم چهارشنبه سوری به استقبال آن می رود. در این میان مراسم چهارشنبه سوری از اهمیت ویژه ای برای ایرانیان برخوردار است چرا که نظام حاکم بر ایران در طول این سالها بسیار کوشیده است که مانع از برگزاری این جشن شود و طبیعتا ایرانیان  برای نشان دادن خط فاصله خود با این نظام، هر آن چه را آنها منع کنند،  بیشتر طالب و راغبش می شوند. در همین پیوند ایرانیان تورنتو همچون دیگر ایرانیان در سراسر دنیا مراسم چهارشنبه سوری را در قالب گردهمایی های متعدد بزرگ و کوچک در گوشه و کنار بزرگ شهر تورنتو برگزار می کنند. از آن جمله مراسم چهارشنبه سوری “انجمن ایرانی کانادایی جشنهای نوروزی” در ریچموندهیل است.  

“انجمن ایرانی کانادایی جشنهای نوروزی” طی اطلاعیه ای ضمن معرفی خود از شرکت کنندگان در مراسم امسال درخواست کرده اند که به منظور آسایش و راحتی خودشان نکات مندرج در اطلاعیه  را رعایت کنند. متن اطلاعیه را در زیر بخوانید:

“انجمن ایرانی کانادایی جشنهای نوروزی”  در سال ۲۰۱۴  با هدف احیا و نگهداری آداب و رسوم  باستانی برای ایرانیان  دور  از سرزمین مادری و نیز معرفی این سنن به هموطنان کانادایی در جهت پر بار نمودن فرهنگ این جامعه زیبای چند ملیتی تشکیل شده است.

این انجمن یک سازمان خیریه ثبت شده است به ریاست افتخاری آقای دکتر مریدی و شرکت و فعالیت در این انجمن داوطلبانه و تصمیمات اجرایی به صورت شورایی اتخاذ می گردد.

برنامه ریزی ها هر ساله از میانه  نوامبر با جلسات هفتگی داخلی، همراه با  جلسات هماهنگ کننده  با مسئولین شهرداری، پلیس، آتش نشانی، بهداشت  و غیره شروع می شود که  هدف آ ن ایجاد  فضایی سالم،  امن و خاطره انگیز برای شرکت کنندگان در این  جشن و گردهمایی پر شکوه می باشد. 

منابع مالی  و مخارج این برنامه از طریق کمک های مردمی، صاحبان فروشگاه ها و شرکتهای تجاری تأمین می گردد.

منابع انسانی ما را خدمات بی وقفه و داوطلبانه همیاران، بخصوص دانش آموزان و دانشجویان (سال قبل ۷۵ نفر داوطلب) تأمین نموده است که جای تشکر فراوان دارد.

لازم می دانیم از خدمات پلیس که همواره در  امر کنترل ترافیک و امنیت مراسم با ما حد اکثر  همکاری را داشته اند سپاسگزاری کنیم.  همچنین از همکاری هنرمندان  محلی خانمها  سیمین و پونه و آقای تیرداد کمال را تشکر داریم.

از ابتکارات امسال همراهی با فود بانک ریچموندهیل برای جمع آوری کمکهای مواد غذایی برای نیازمندان می باشد و از شرکت کنندگان تقاضا داریم در صورت امکان با  اهدای مواد غذایی به این موسسه یاری رسانند.

از شرکت کنندگان  تقاضا داریم به راهنمایی افراد داوطلب، پلیس و ایمنی در محیط پارکینگ، سالن مراسم و بخصوص قسمت پریدن از آتش توجه نمایند.

میزهای کمک های اولیه، اشیاء و کودکان گمشده در داخل سالن مراسم قرار دارد.

جناب آقای داگ فورد نخست وزیر انتاریو جناب آقای دیوید بارو شهردار ریچموندهیل و جناب آقای مایکل پارسا نماینده دولت انتاریو از ناحیه اوک ریجز ، آرورا و ریچموندهیل  در این مراسم حضور خواهند داشت.

مراسم چهارشنبه سوری  با برنامه های مخصوص کودکان، رقص، موسیقی و حضور هنرمندان محلی و دی جی سیامک و پریدن از روی بوته های آتش از ساعت ۶بعدازظهر شروع خواهد شد و  تا ساعت ۱۰و سی دقیقه ادامه دارد.

March 19th, ۲۰۱۹ Richmond Green Sports Center and Park- ۱۳۰۰ Elgin Mills RD. East, Richmond Hill, ON., L4S 1M5

به امید چهارشنبه سوری پر از شور و نشاط برای همگی عزیزان