پس از مدتها تأمل بالاخره شرکت TTC تصمیم گرفت با شرکت مونترالی بمباردیه برای خرید یک ناوگان جدید حمل و نقل عمومی قرارداد ببندد.  

شهروند ۱۲۲۷  پنجشنبه  ۳۰ اپریل  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار- ۲۵ اپریل: پس از مدتها تأمل بالاخره شرکت TTC تصمیم گرفت با شرکت مونترالی بمباردیه برای خرید یک ناوگان جدید حمل و نقل عمومی قرارداد ببندد. از این رو بمباردیه توانست رقیب آلمانی خود زیمنس را پشت سر بگذارد. ناوگان جدید شرکت بمباردیه روی ریل حرکت می کند و در فاصله کمی از سطح زمین قرار دارد به همین دلیل به راحتی قابل استفاده خواهد بود و هر استریت کار قادر به حمل ۲۶۰ مسافر است. مدت زمان این قرار داد سه ساله بوده و طرفین روی قیمت ۱.۲۲ بیلیون دلار توافق کردند.

آدام جیمبرونی از کمیته حمل و نقل شهرداری به خبرنگاران گفت: «با افزایش تعداد شهرها و جمعیت این شهرها نیاز به سرمایه گذاری روی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی احساس می شد. استریت کارها در تورنتو همان محوریتی را پیدا خواهد کرد که مترو در پاریس دارد.»

اولین نوع ناوگان جدید در سال ۲۰۱۱ در تورنتو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و در سال ۲۰۱۲ سرویس دهی آغاز خواهد شد. و در عرض ده سال ۲۴۸ استریت کار جدید جایگزین مدل قدیمی خواهد شد.

گری وبستر مدیر عامل تی تی سی می گوید:«مدت زمان طولانی برای تصمیم گیری بهتر صرف شد تا بتوانیم تصمیم نهایی را بگیریم. در حال حاضر تصمیم به  افزایش ناوگان در منطقه اگلینتون و فینچ غربی داریم. از شروط ما برای بستن قرارداد این بود که ۲۵ درصد از مواد مصرفی برای تهیه واگن ها و اتوبوس های ریلی خیابانی، کانادایی باشد که هر دوی پیشنهاد کنندگان پذیرفتند. و ما در آخر بر سر قیمت با شرکت بمباردیه به توافق رسیدیم».

دیوید میلر شهردار تورنتو نسبت به دریافت هزینه های ارتقا سیستم حمل و نقل تورنتو از دولت فدرال خوشبین است. او در این باره می گوید:«این کار نه تنها باعث ارتقا خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل شهری می شود، بلکه موجب کارآفرینی بیشتری در کشور خواهد شد.»