رادیو امریکا: رئیس سازمان اورژانس ایران اعلام کرد در جریان بارندگی و سیل اخیر در نقاط مختلف ایران، در مجموع ۱۱۵۳ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش انتخاب، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس ایران گفت وزیر بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دستورالعمل اعلام آماده باش را در ۲۵ اسفند ماه، یک هفته قبل از پایان سال به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر احتمال آبگرفتگی در برخی استان‌های ایران را ابلاغ کرده بود.

به گفته رئیس سازمان اورژانس، در مناطق سیل زده ایران ۱۰۷۶ نفر مصدوم شدند که ۸۲۲ نفر به صورت زمینی به مراکز درمانی منتقل شده، ۲۵۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و تا کنون ۳۰ نفر از مصدومان هنوز در بیمارستان هستند و ۷۷ نفر نیز بر اثر سیل در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات ایالات متحده بارها نسبت به سوءمدیریت منابع طبیعی ایران و سدسازی‌های غیرضروری و بی‌برنامه با هدف پر کردن جیب مقامات فاسد رژیم جمهوری اسلامی هشدار داده و آن را از عوامل اصلی بروز بحران‌های زیست محیطی گوناگون، از جمله سیل‌های ویرانگر و خشکسالی‌های بی‌سابقه، برشمرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اردیبهشت ماه سال گذشته با اعلام حمایت از مردم ایران گفته بود که «بحران‌های مالی و زیست محیطی را در ایران شاهد هستیم. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می‌دزدد.»

همچنین، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، هم با اشاره به این‌که پس از انقلاب در ایران ششصد سد «بدون هیچگونه ارزیابی محیط زیستی» ساخته شده است، اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته منابع آبی کشور را با سوءمدیریت نابود کرده است.