کیهان لندن: «پروژه ققنوس ایران» در رابطه با سیل اخیر یک نظرسنجی علمی را برای بررسی ابعاد و پیامدهای آن منتشر کرده است.

»پروژه ققنوس ایران» متشکل از دانشمندان و کارشناسان و روشنگران رشته‌های  مختلف که در روز سوم اسفند ۱۳۹۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی در دانشگاه واشنگتن اعلام موجودیت کرد، وظیفه‌ی خود را بررسی مشکلات موجود ایران و تلاش برای ارائه‌ی راه‌های علمی و عملی برای حل آنها اعلام کرده است.

این پروژه در رابطه با سیل اخیر که از ۲۸ اسفند ۹۷ تا امروز صدها شهر و روستای ایران را فرا گرفته و بیش‌از ده‌ها کشته و صدها مصدوم و آسیب دیده بر جای گذاشته است، در متنی که انتشار داده نوشته است: «هدف ما، کسب جامع‌ترین اطلاعات از تأثیر این فاجعه بر روی افراد، آگاهی از سطوح هشداردهنده و میزان آمادگی و پشتیبانی دولت و همچنین اطلاعات مربوط به میزان آسیب‌های وارده به ساختمان‌ها، املاک و بطور کلی محیط زیست است. این پژوهش همچنین در پی درک این نکته است که آیا کوتاهی‌ها، به دلیل ساخت و سازهای ناکارآمد بوده و یا به علت سوء مدیریت دولتی؟»

«پروژه ققنوس ایران» اعلام کرده است که «هدف اصلی این بررسی، درک و انتشار صدای کسانی است که بطور مستقیم تحت تأثیر این رویداد بوده‌اند» به همین دلیل این نظرسنجی برای ایرانیانی که هنگام وقوع فاجعه‌ی سیل اخیر در خارج از ایران اقامت داشته‌اند نیست.

این نظرسنجی شامل ۴۰ پرسش است که پاسخ به آنها به صورت ناشناس انجام می‌شود و هویت شرکت‌کنندگان قابل ردیابی نیست. در حال حاضر سه هفته برای شرکت در این نظرسنجی در نظر گرفته شده و به گفته‌ی دکتر نوح فرهادی، مسئول پژوهشی این نظرسنجی، در نخستین دقایق انتشار، ده‌ها نفر در آن شرکت کرده‌اند.

برای شرکت در نظرسنجی «پژوهش آسیب‌های سیل اسفند ۹۷- فروردین ۹۸» در ایران» لطفا به این لینک مراجعه کنید:https://flood.questionpro.eu/

«پروژه ققنوس ایران» اعلام این نظرسنجی را در شبکه‌های اجتماعی خود، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر نیز منتشر کرده و ایرانیان داخل کشور را تشویق به شرکت در آن کرده تا نتایج این پژوهش بیشتر قابل اتکا باشد.