شهروند- فروشگاه زنجیره ای مترو اعلام کرد که از دوشنبه ی آینده مشتریان این فروشگاه در استان کبک می توانند برای خرید غذای آماده، گوشت، غذاهای دریایی و شیرینی ظروف قابل استفاده ی مجدد خودشان را به مغازه آورده و این محصولات را به جای بسته های یکبار مصرف در این ظروف تحویل بگیرند. به گفته ی یکی از اساتید دانشگاه دالهوزی (Dalhousie)، این اقدام فروشگاه مترو قدم بسیار مثبت و بزرگی برای کمک به محیط زیست است و خبر بسیار خوبی برای مردم کاناد و برای تمام فعالان در این صنعت است.

مترو اولین فروشگاهی است که این امکان را ارائه می دهد. پیش از این فروشگاههای لابلاز و سوبیز به دلیل نگرانی ها در زمینه ی ایمنی مواد غذایی از ارائه ی چنین خدماتی پرهیز کردند.

فروشگاه مترو نیز باید نکات ایمنی زیادی را که توسط وزارت غذا و کشاورزی استان کبک تعیین می شود، رعایت کند. مشتریان باید اثبات کنند که ظروفی که به همراه دارند به دقت شسته شده است و هیچ لوگو و نام تجاری خاصی بر روی آن ثبت نشده است. پیش بینی می شود که بزودی در استان های دیگر  و در فروشگاه های دیگر نیز این روند پیاده شود.

خرده فروشی ها هم اکنون اقدامات کوچکی را برای کاهش میزان پلاستیک انجام داده اند و امید است که بزودی این اقدام در ابعادی گسترده تر و فراگیرتر اجرا شود.