رادیو امریکا: صفحه رسمی قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و چند فرمانده دیگر سپاه پاسداران و مقام سابق جمهوری اسلامی در اینستاگرام از صبح روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین از دسترس خارج شده است. این اتفاق یک روز پس از اضافه شدن رسمی نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا افتاده است. هنوز این شبکه اجتماعی رسما اعلام نکرده که دلیل بسته شدن این صفحات چیست و دقیقا چه افراد دیگری را دربرخواهد گرفت.

این اولین بار نیست که صفحه این فرمانده سپاه در اینستاگرام قابل دسترس نیست، پیشتر نیز بارها صفحه قاسم سلیمانی در اینستاگرام به دلیل آن‌چه انتشار محتوای خلاف مقررات اینستاگرام عنوان شده، مسدود شده بود.

اینستاگرام یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فیسبوک در آمریکا است و پس از اجرایی شدن قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی ایالات متحده، اقدام به حذف این صفحات کرده است.

اگر چه پیش از این نام قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در فهرست تحریم های آمریکا قرار داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین، در بیانیه ای رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و نام سپاه روز گذشته ۲۶ فروردین رسما به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی اضافه شد.

در روزهای گذشته نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس را «یکی از خطرناک‌ترین افراد در جهان» توصیف کرده و گفته بود که نباید سپاه پاسداران و نیروی قدس را دست کم گرفت.

همچنین وزیر خارجه ایالات متحده در یک گفتگو با فاکس نیوز گفته بود از نظر او بین قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابوبکر البغدادی رهبر داعش تفاوتی نیست و هر دو تروریست هستند.

بسته شدن برخی دیگر از صفحات اعضای سابق و فعلی سپاه

صفحه‌های منتسب به سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه‌انسانی ستادکل‌ نیروهای مسلح، محمدباقر قالیباف فرمانده سابق سپاه و عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی و عضو سابق سپاه از جمله صفحات اعضای سابق و فعلی سپاه در اینستاگرام هستند که از دسترس خارج شده است.