کیقباد اسماعیل پور، فعال اجتماعی – سیاسی ساکن ونکوور، موفق به دریافت مدال خدمات شایسته کانادا (نشان لیاقت) در بخش شهروندی شدند.


فرماندار کل کانادا- عالیجناب جولیا پایت- کیقباد اسماعیلپور

طی مراسمی رسمی  که روز سه شنبه  ۲۶ مارس ،۲۰۱۹ در کاخ سلطنتی ریدیو هال اتاوا برگزار شد، از طرف فرماندار کل کانادا  (Governor General)،  خانم جولی پایت (Julie Payette)  به ده فرد برگزیده  از سرتاسر کانادا، و از جمله آقای کیقباد اسماعیل پور مدال لیاقت و شایستگی کشور کانادا (M.S.M)  اهدا شد.

این مدال یکی از بالاترین مدال های افتخاری است که یک شهروند کانادایی می تواند دریافت کند. این نشان  بخاطر خدمات ارزنده ای ست که ایشان در جامعه داشته اند. اسماعیل پور نخستین  ایرانی ست که بطور مستقل موفق به دریافت این مدال می شود.

برای اطلاع بیشتر از این مدال افتخار، می توان به  وب سایت فرماندار کل کانادا مراجعه نمود:

این نشان (مدال) خدمات شایسته (مدال M.S.M) (Meritorious Service Medal)، نشان لیاقت و شایستگی،  برای کانادایی هایی است که در بخش غیر نظامی (بخش خدمات مدنی)، خدمات شایسته ای برای کشور انجام می دهند.

برنامه اعطای نشان لیاقت در کانادا برای افرادی است که در یک دوره زمانی فعالیتهایی استثنایی انجام داده،  و برای  کانادا افتخار به ارمغان آورده اند. این فعالیت ها اغلب نوآورانه است، و نمونه یا مدل دیگری برای بهبود کیفیت زندگی در این جامعه ارائه داده اند. این فعالیت ها می تواند به نفع مردم یک شهر، یک استان ، ملی یا بین المللی باشد. سمبل صلیب و سطوح آن  در این مدال منعکس کننده دامنه وتاثیر فعالیت های  شخص است.

کیقباد اسماعیل پور موسس کانون همکاری های اجتماعی ایرانیان  (Civic Association of Iranian Canadians) مترجم کتاب حقوق شهروندی (Citizenship Handbook)، نماینده شهروندان در کمیته ایمنی ترافیک شهر برنابی، و مشاور فنی سازمان پزشکان بدون مرز (Doctors Without Borders, MSF)  است که ماموریت هایی را با این سازمان در کشورهای برمه، گینه جدید پاپوآ، اردن، پاکستان، اوگاندا، سوازیلند و زیمبابوه داشته اند. ایشان در سال ۲۰۱۲ نیز برنده مدال یادبود شصتمین سالگرد ملکه الیزابت دوم شده بودند.

شهروند این موفقیت را به ایشان و نیز جامعه ایرانی- کانادایی تبریک می گوید.  بزودی برای آشنایی بیشتر با ایشان و فعالیت هایشان گفت و گویی خواهیم داشت.