شهروند- هزاران نفر در سراسر کبک، انتاریو و نیوبرانزویک چندین روز است که دچار آب گرفتگی و سیل هستند. در برخی از مناطق آب فروکش کرده است اما در بیشتر مناطق راهها بسته است و مردم مجبور به ترک خانه خود شده اند. شرایط در غرب مونترال بسیار وخیم است و بسیاری از مردم مجبور شده اند وسایل شخصی شان را برداشته و از خانه خارج شوند. عمق آب در بسیاری از مناطق بر اثر طغیان رودخانه ها بسیار بالا آمده است و منازل هزاران نفر دچار آب گرفتگی شده است. وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که ۲۰۰۰ نیروی نظامی برای کمک به مردم و سیل زدگان به مناطق اعزام شده اند و تا بهبود کامل شرایط با مردم باقی خواهند ماند.

علاوه بر نیروی نظامی، هزاران نیروی داوطلب و صلیب سرخ برای کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده حضور دارند و بودجه ی فوری یک میلیون دلاری در اختیار صلیب سرخ قرار گرفته است.

برخی از جاده های منتهی به اتاوا در پی این سیل بسته شده اند و مسیرهای جایگزین برای افراد در نظر گرفته شده است. برخی از مناطق سیل زده برای اولین بار است که دچار این حادثه شده اند و بسیاری از مقامات می گویند که این پدیده ی طبیعی برای اولین بار است که در کانادا به این وسعت اتفاق می افتد و در آینده شاهد موارد بیشتری خواهیم بود و باید خودمان را بیشتر آماده کنیم.