شهروند- سال ۲۰۱۲ در نزدیکی دریاچه ی پاویلیون (Pavilion) در استان بریتیش کلمبیا یک آتش سوزی رخ داد که حدود ۱۴۰ هکتار را از بین برد. این آتش سوزی در املاک شخصی مردی در این مکان آغاز شد. هم اکنون جریمه ی سنگینی برای این مرد در نظر گرفته شده است. این فرد موظف است ۵۰۰ هزار دلار برای جبران بخشی از هزینه های خاموش کردن این آتش که تقریبا دو برابر این میزان بوده است، جریمه پرداخت کند.

این فرد در سال ۲۰۱۷ مقصر شناخته شد و در آن زمان جریمه ای معادل ۹۲۲ هزار دلار برای او بریده شده است. اما بعد از درخواست دوباره این جریمه به مبلغ امروزی اش کاهش پیدا کرد که همچنان یکی از جریمه های بسیار سنگین در این مورد در کاناداست.

این فرد در ۷ آوریل ۲۰۱۲ آتشی در املاکش برافروخت که از کنترلش خارج شد و به مساحت زیادی در این مکان آسیب وارد کرد. به گفته ی محققان این فرد در تاریخ ۸ آوریل مکان آتش سوزی را رها کرد و در تاریخ ۹ ام برگشت تا سری به آتش بزند؛ آتشی که همچنان می سوخت. این آتش سوزی در تاریخ ۱۲ ام ماه می به آتش نشانی گزارش شد و ماموران آتش نشانی بیش از دو ماه مشغول خاموش کردن آن بودند تا سرانجام در اول سپتامبر ۲۰۱۲ کاملا فروکش کرد.