دوک و دوشس ساسکس، نخستین فرزند خود را که پسر است در کاخ وینزور جلوی دوربین آوردند و به مردم معرفی کردند. این زوج سلطنتی از پیش از ازدواج خود تا امروز، سنتهای زیادی را شکسته اند. بسیاری معتقدند این دو تلاش می کنند چهره ای مدرن به خانواده سلطنتی بریتانیا ببخشند. اما کودک جدید چه تفاوتهایی با دیگر نوزادان به دنیا آمده در خانواده سلطنتی بریتانیا دارد؟

۱- او نخستین کودک سلطنتی در صدها سال گذشته است که از ساسکس می آید.

۲- نوزاد جدید، اولین کودک سلطنتی است که تباری آفریقایی دارد. مادرش، مگان، از پدری آمریکایی و مادری آفریقایی-آمریکایی در لس آنجلس متولد و بزرگ شده است.

۳- این کودک مانند پدرش هری، عمویش ویلیام و سه فرزندان عمویش در بیمارستان «سنت مری» لندن متولد نشد. مکان دقیق به دنیا آمدن او مشخص نیست. برخی از گزارشها می گویند او در خانه پدر و مادرش در کاخ وینزور که در ۲۵ کیلومتری غرب لندن قرار دارد متولد شده است.

۴- ملکه الیزابت دوم نیز بین سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۴ چهار فرزندش را در خانه به دنیا آورد.

۵- رسانه ها از پوشش خبری تولد کودک سلطنتی عقب ماندند چرا که پدر و مادر کودک خواسته بودند حریم خصوصی شان حفظ شود.

۶- در اقدامی غیرمنتظره، خبر تولد کودک را پدرش، شاهزاده هری جلوی دوربین تلویزیونها در کاخ وینزور اعلام کرد و از خوشحالی وصف ناپذیر پدرشدن گفت.

۷- پیش از این، سنت اینگونه بود که پدر و مادر ساعاتی پس از تولد کودک با فرزندشان روی پله های بیمارستان عکس می انداختند و برای هوادارانشان دست تکان می دادند.

۸- شاهزاده هری و همسرش مگان، از طریق حساب جدیدی که در اینستاگرام باز کرده اند برای بیش از ۶ میلیون هواداری که دنبالشان می کنند خبر تولد کودکشان را به اشتراک گذاشتند.