شهروند- دو کودک شش و هفت ساله، اهل ایالت جورجیا در آمریکا، که به همراه پدرشان در کوه های بورک (Burke) در منطقه ای در استان بریتیش کلمیبا کانادا گم شده بودند، به کمک و یاری نیروهای امداد و نجات صبح روز دوشنبه پیدا شدند.

دختر شش ساله و پسر هفت ساله به همراه پدرشان تصمیم داشتند که یک شنبه بعداز ظهر در دریاچه ای در آن نزدیکی ماهیگیری کنند. آنها با این منطقه آشنایی نداشتند و بعد از مدتی پیاده روی در جنگل از راه منحرف شده و گم شدند. در ضمن این گم شدن در مسیر، این خانواده از روی صخره هایی در این منطقه سقوط کردند و به درون دره ای پرتاب شدند که خوشبختانه آسیبی به آنها وارد نشد.

پدر این خانواده که می دانست بازگشت این راه و بالا رفتن از صخره ها برای کودکان بسیار خطرناک است، تصمیم سخت و شجاعانه ای می گیرد. او فرزندانش را در لای لباس های گرم می پیچد و از آنها می خواهد که از سر جایشان تکان نخورند و خودش برای درخواست کمک راهی می شود. او بعد از رسیدن به مکانی که مبایلش آنتن می دهد با پلیس و نیروهای امدادی تماس می گیرد و از آنها درخواست کمک می کند. خوشبختانه نیروهای امدادی می توانند تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوشنبه کودکان را دقیقا همان جایی که نشسته بودند، در همان حالت، پیدا کنند. کودکان در این حادثه اصلا آسیبی ندیده اند.