برای استفاده از تخفیفات بیمه ای فقط کافی است با بروکر خود تماس گرفته و اطلاعات لازم را به وی منتقل نمایید از آنجا که وظیفه ایشان به مانند وکیل دعاوی است لذا ضمن پاسخگویی به تمامی سئوالات اگر چیزهای جانبی هم به نظرتان می رسد که تصور می کنید ممکن است در اخذ تخفیف موثر باشد از ارایه آنها دریغ نکنید.

با استفاده از فرصت این نوشتار نظر شما خوانندگان محترم را به تعدادی از این تخفیفات بیمه ای که حق مسلم خریداران بیمه (بیمه گذاران) می باشد جلب می نماید.

۱-اتومبیلهای الکتریکی / هیبرید : اگر دارنده یا راننده یکی از این اتومبیلها هستید مطمین باشید که شرکتهای بیمه با کمال میل حاضرند تخفیف مناسبی را به شما ارایه کنند.

۲-بیمه نمودن خانه/آپارتمان به همراه اتومبیل: اگر خانه و اتومبیل خود را با هم و به صورت همزمان نزد یک شرکت بیمه نمایید امکان دریافت تخفیف قابل توجهی را روی هر دو بیمه نامه به دست خواهید آورد.

۳- وفاداری مشتری به یک شرکت بیمه یا بروکر: شرکتهای بیمه ترجیح می دهند برای مشتریانی که به ایشان اعتماد دارند و سالیان متمادی (۵ سال) با ایشان کار می نمایند تخفیف مناسبی در نظر بگیرند از این رو شاید به نفع خریداران بیمه نباشد که هر سال شرکت بیمه خود را به نیت پرداخت حق بیمه کمتر عوض کنند.

۴-نصب آژیر خطر برای آتش سوزی و دزدی: اگر خانه خود را به آژیر خطر پیشرفته ای مجهز نمایید شرکت بیمه برای این منظور تخفیف بسیار چشمگیری به خریدار بیمه اعطاء می نماید حال اگر این آژیر به مرکز آتش نشانی و پلیس متصل باشد و ظرف ۳ تا ۵ دقیقه مقامات یاد شده به محل اعزام شوند آن تخفیف دو برابر می شود.

۵-خانه بدون وام بانکی: اگر اقساط وام بانکی خانه شما تمام و کمال پرداخت شده در مقابل شرکت بیمه صاحب خانه را اصطلاحا ریسک بهتری طبقه بندی نموده و از این بابت تخفیف مناسبی به خریدار بیمه ارایه می کند.

۶-لاستیک زمستانی : شرکت بیمه برای دارنده اتومبیلی که به لاستیک زمستانی مجهز است تخفیف ۲-۵ درصدی در نظر می گیرد.

۷-راننده بدون تصادف و جریمه: اگر در زمره رانندگانی هستید که بسیار محتاط می باشید و در سابقه خود جریمه (طی ۳ سال قبل) و تصادفی که مقصر باشید (طی ۶ سال گذشته) ندارید مطمئن باشید که اقلا  20 الی ۳۰ درصد از بقیه هم گروهای سنی خود حق بیمه کمتری می پردازید.

۸-اگر عضو جامعه متخصصین یا سندیکای خاصی مثل مهندسین/پزشکان یا اساتید دانشگاه هستید، قادرید از تخفیفات گروهی بهره مند شوید.

۹-تخفیف چند اتومبیلی: اگر دارنده  چند اتومبیل در یک خانه می باشید بدانید که قادرید از تخفیف اقلا ۱۰ درصدی بهره مند شوید. لذا سعی نمایید که همه اتومبیلها را نزد یک شرکت بیمه و همزمان بیمه کنید.

۱۰-تخفیف آنلاین: در مواقع ویژه ای بعضی از سایتها در نرخ هایشان تخفیف آنلاین ارایه می کنند. لذا شاید بد نباشد این طریق را هم در زمره دیگر موارد در نظر بگیرید.

موارد یاد شده تعداد معدودی از تخفیفات بیمه ای است که هر بیمه گذار می تواند از آنها استفاده کند برای بهره وری از دیگر موارد فقط کافی است به سئوالات بروکر یا نماینده بیمه خود تمام و کمال پاسخ و اجازه دهید تا ایشان با دانستن زیر و بم قوانین از آنها به نفع شما استفاده کنند.

شاد و تندرست و پیروز باشید.