در زمان سفر، شما در معرض برخی بیماری های پیش گیری کننده توسط واکسن هستید. در طی زمان، محافظت مشروط به واکسیناسیون در برابر برخی بیماریها ممکن است کاهش یابد و احتمال ابتلا به بیماریهای خاص ممکن است افزایش یابد.

شما باید ترجیحا ۶ هفته پیش از سفر با پزشکتان صحبت کرده یا به کلینیک مراجعه کنید. این کار فرصتی جهت موارد پایین فراهم می کند:

سابقه ایمن سازیتان را می توانید مرور کنید

مطمئن می سازد که شما بر اساس برنامه ایمنی سازی منطقه ای/ ایالتی به روز هستید

می توانید  بر اساس سفرتان درباره هرگونه نگرانی صحبت کنید

ارزیابی نیازهایتان بر اساس جایی که قصد سفر دارید و کاری که قصد انجامش را دارید

واکسیناسیون اضافه بستگی به سن، فعالیت هایی که قصد انجامش را دارید و شرایط محلی،  ممکن است  توصیه شود. به خاطر داشته باشید که پیش گیری از بیماری از طریق واکسیناسیون یک روند مادام العمراست.

چه واکسیناسیونی  توصیه شده است؟

شما می توانید اطلاعات عمومی سلامت شامل واکسن هایی که برای سفر شما توصیه می شود را با مشاوره با

Country travel advice and advisories برای مقصدتان، به دست آورید.

پزشک شما ممکن است یک واکسن یا بیشتر پیش از سفرتان توصیه کند:

آبله مرغان

وبا

دیفتری

آنفولانزا

سرخچه

                                                                                                        Haemophilus influenzae type bبیماری نوع

هپاتیت A

هپاتیت B

ویروس ورم پوستی انسانی (HPV)

ورم مغزی

سرخک

بیماری meningococcal

بیماری گوشک

بیماری pneumococcal

فلج اطفال

بیماری هاری

کزاز

ورم مغزی ناشی از ساس

تب حصبه

سیاه سرفه

تب زرد

چه واکسن هایی مورد نیاز هست؟

همواره بهترین راه این است که با یک embassy or consulate of your destination country in Canada برای اطلاعات به روز درباره موارد ورود و خروج، پیش از سفر به خارج مشاوره کنید.

برخی کشورها نیاز به مدرکی دارند که نشاندهنده انجام واکسیناسیون تب زرد باشد که در یک International Certificate of Vaccination or Prophylaxis ، پیش از اجازه ورود شما به کشور مستند شده باشد. بدون چنین مدرکی ممکن است از ورود شما جلوگیری شده، قرنطینه شده یا مورد واکسیناسیون قرار گیرید.

در کانادا، واکسیناسیون تنها در designated yellow fever vaccination Centers انجام می شود.

برخی کشورها ممکن است بخواهند که مسافران مدرک واکسیناسیون تب زرد را داشته باشند و سایر کشورها ممکن است در صورتی که از منطقه ای که تب زرد در آنجا جریان داشته عبور کرده اید، نیاز به این مدرک داشته باشند.

برخی کشورها ممکن است  پیش از ورود از شما مدارک واکسیناسیون اضافه نیز بخواهند.

سوابق ایمن سازی

سوابق ایمن سازی خانواده تان را در یک محل مطمئن و در دسترس بگذارید و یک کپی از آنها را در هنگام سفر به همراه داشته باشید. اگر کشور مقصد نیاز به مدرک واکسیناسیون تب زرد داشته باشد، شما باید یک گواهی اصلی از واکسیناسیونتان را به همراه داشته باشید. یک کپی از گواهی نامه را در خانه داشته باشید.

بیمه مسافرتی در انواع متنوع آن  از جمله بیمه هایی است که امروزه برا ی اکثر افراد جا افتاده و موارد استفاده از آن بسیار زیاد است. زمانی که شخصی به موارد اضطراری مانند تصادفات و یا بیماری برخورد کرده، با استفاده از بیمه اش می تواند از بروز مشکلات مالی که با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، جلوگیری کند. بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca    و    www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin