دوستان و همراهان عزیز،

اواسط ماه آوریل، ۲۰۱۹ برخی از اعضای تیم تحریریه ژورنال ایرانیان کانادا شکایت حقوقی را از آقای شهرام تابع محمدی دریافت کردند. در هفته های اخیر نیز، آقای تابع محمدی و دوستان ایشان در دو هفته نامه شهروند و شهر ما در تورنتو و در فضای مجازی مطالبی را درباره این شکایت منتشر کرده اند و اتهام های نادرست زیادی را علیه ژورنال ایرانیان کانادا و اعضای تیم تحریریه ما مطرح کرده اند. پاسخ به تهمت ها، برچسب زدن ها و مطالب نادرست مطرح شده از طرف آقای تابع محمدی و همفکران ایشان را به زمان دیگری موکول میکنیم اما در رابطه با شکایت طرح شده و فعالیت ژورنال ایرانیان کانادا علاقمندیم موارد ذیل را به اطلاع عموم برسانیم:

–  ژورنال ایرانیان کانادا مصمم است تا قاطعانه از حقوق خود در مورد شکایت مطرح شده دفاع کند. باور ما بر این است که هدف اصلی در طرح این شکایت و حواشی ایجاد شده اطراف آن، بستن راه های گفتگو و جلوگیری از آگاهی رسانی، ابراز نظر و آزادی بیان است.

– ژورنال ایرانیان کانادا مبتنی بر حرکت داوطلبانه جمعی از جوانان ایرانی در کانادا ست و به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی کانادایی فعالیت میکند. هرگونه اتهام و انتساب سیاسی و جهت دار به تیم ژورنال ایرانیان کانادا بی معنا و مغرضانه است.

– ژورنال ایرانیان کانادا از نظرات ابراز شده در مقالات و یادداشت های چاپ شده خود دفاع کرده و بر این باور است که نظرات منعکس شده در این مقالات مبتنی بر حقایق و به دور از هرگونه پیش فرض یا سوء نیت میباشد. هدف ما آگاهی رسانی درباره فعالیت های سیاسی و اجتماعی ست که بر زندگی ایرانیان و به ویژه جامعه ایرانی در کانادا تاثیر میگذارد.

– ژورنال ایرانیان کانادا شکایت حقوقی مذکور را تلاشی برای بستن راه های گفتگو و جلوگیری از ابراز نظر و آزادی بیان میداند. اما این تلاش ها به نتیجه نخواهد رسید. همه تیم همکاران ما مصمم برنامه های تحقیقی و مقالات و گزارشات خود را ادامه می دهند و اجازه نخواهند داد که خللی در روند رو به رشد اطلاع رسانی ژورنال ایرانیان کانادا ایجاد شود.

– ژورنال ایرانیان کانادا از همکاری و حمایت همه کسانی که صادقانه مدافع حق آزادی بیان ایرانیان کانادا هستند استقبال می کند. تلاش ما بر این است که منعکس کننده اخبار، دیدگاهها و نگرش هایی باشیم که علیرغم اهمیتشان، کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و یا در سایر رسانه های فارسی زبان خارج از ایران کمتر انعکاس یافته اند. مشارکت و همکاری با همه علاقمندان به این هدف موجب سرافرازی ما خواهد بود.

با تشکر،

تیم تحریریه ژورنال ایرانیان کانادا

تماس از طریق ایمیل: info@icjournal.caوبسایت: www.icjournal.ca