شهروند-  با شیوع سرخک در کانادا و ایالات متحده ی آمریکا، متخصصان و کارشناسان بر این باورند که دیگر زمان آن فرا رسیده است تا مرز میان آزادی بیان و اطلاعات غلط در فضای مجازی روشن شود.

این افراد بر این باورند که صفحات اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک باید از نشر اخبار و اطلاعات غلط در رابطه با معایب واکسن زدن و پرهیز از آن اجتناب کنند زیرا این گونه اطلاعات غلط بهداشت و سلامت عمومی جامعه و دنیا را تهدید می کند.

شیوع بیماری سرخک در آمریکای شمالی می تواند یکی از نشانه های شیوع اطلاعات کذب در رابطه با واکسن زدن به کودکان باشد. اما توئییر و فیسبوک به شبکه ی خبری سی بی سی اعلام کرده اند که اینگونه اخبار را نمی توانند پاک و یا بلاک کنند و تصمیمی ندارند که به این سمت بروند. به گفته ی یکی از اساتید دانشگاه مک گیل مرز میان آزادی بیان و اطلاعات نادرست هر روز کم رنگ تر می شود و مردم در سراسر جهان به دلیل شیوع این اطلاعات اشتباه تصمیمات نادرستی می گیرند که در موارد بسیاری مانند موضوع واکسن سلامت شان را به خطر می اندازد. به گفته ی سازمان بهداشت جهانی “امتناع از واکسن” یکی از ده تهدید بزرگ سلامت جهانی است. برخی به اشتباه بر این باورند که زدن واکسن خطرناک است و موجب آسیب هایی مانند آتیسم در کودکان می شود. تئوری که سالها پیش مورد بررسی قرار گرفت ولی به دلیل اشتباهات بسیار زیاد متوقف شد.