شهروند- یکی از شهروندان می سی ساگا به نام آن برگمن (Anne Bergman) چهارشنبه ی گذشته با صحنه ای مواجه شد که قلبش را به شدت به درد آورد و او را شدیدا شوکه کرد.

او در هنگام عبور از کنار رودخانه ای در نزدیکی محل زندگی اش متوجه قوی سفیدی شد که لانه ی خود را از آشغال های پلاستیکی دور ریخته شده در طبیعت ساخته بود و در تلاش بود تا فرزندانش را به این خانه ی پلاستیکی منتقل کند. برگمن از این تصویر دردناک عکس گرفت و آن را در صفحه ی فیسبوک خود پست کرد.

این عکس واکنش های زیادی را در دنیای مجازی به همراه داشت. این تصویر لزوم تصویب قانون جدید در کانادا را به دقت به تصویر می کشد. دولت فدرال به تازگی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا ممنوع است.

زباله های پلاستیکی ریخته شده در طبیعت قابل بازیافت نیست وگفته می شود اولین پلاستیکی که بشر که در طبیعت رها کرده است هنوز به قوت خودش باقی است وجذب نشده است. لانه ی پلاستیکی این قوی زیبا مانند یه اثر هنری مدرن و انتقادی به ما نشان می دهد که با دست خودمان چه به روز طبیعت آورده ایم و لزوم اقدام فوری برای توقف این آسیب را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد.