نخست‌‌وزیر انتاریو، دالتون مک‌گینتی، این هفته به همراه عضو لیبرال مجلس استانی در حوزه‌ی ویلودیل، دیوید زیمر، طی مراسمی ساختِ “هالمارک سنتر” (Hullmark Centre) در تقاطع یانگ و شپرد را رسما آغاز کرد. این پروژه ی عظیم ساختمانی،کار مشترکی است از  شرکت های ترایدل و هالمارک که  چهره ی منطقه ی یانگ و شپرد را دگرگون خواهد ساخت. این مجتمع جدید شامل بیش از یک میلیون فوت مربع فضای تجاری، دفتری و مسکونی خواهد بود و ارزش تجاری آن پس از تکمیل حدود نیم بیلیون دلار تخمین زده می‌شود. 

در این مراسم اعلام شد که پروژه جدید سالانه موجب اشتغال۲۴۰۰ نفر در بخش ساخت و ساز و بخش ‌های مربوطه و بیش از ۱۲۳ میلیون دلار دستمزد ایجاد می‌کند. در ضمن ۷۴ میلیون دلار درآمد برای دولت‌های فدرال و استانی پیش‌بینی می‌شود (۲۳ میلیون دلار مالیات، ۱۰ میلیون دلار برای طرح بازنشستگی کانادا، ۴ میلیون دلار هزینه بیمه بیکاری و حداقل ۳۷ میلیون دلار مالیات هماهنگ فروش.)

لئو دل زوتو، رئیس شرکت ترایدل، گفت:”این پروژه مزایای اقتصادی بی نظیری برای سطوح مختلف دولت دارد.”

مجتمع جدید در قلب محله‌ی ایرانی‌نشین نورت‌یورک و در گوشه جنوب شرقی تقاطع یانگ و شپرد واقع است. جف هال از شرکت هالمارک گفت:”این پروژه در نهایت نماد جدیدی در خیابان یانگ خواهد بود”. او هالمارک سنتر را “اولین پروژه تجاری جدید در نورت یورک در طول ده سال گذشته و بلندترین برج دفتری از نوع خود در شهر سابق نورت یورک” دانست. او در ضمن نزدیکی این ساختمان به هر دو خط متروی یانگ و شپرد را از مزایای آن دانست.

رئیس جوان شرکت هالمارک در این مراسم با اشاره به اینکه، پدر بزرگش که مهاجری از لهستان بود، شرکت هالمارک را بنیان گذارد، به فرصت ها و امکاناتی که مهاجران در کانادا از آن برخوردارند، یاد کرد.

هالمارک سنتر شامل ۲۳۷ دفتر، ۶۲۴۰۰ فوت مربع فضای تجاری و ۶۸۲ کاندومینیوم تجملی خواهد بود.

دو کاندومینیوم هالمارک سنتر بیش از ۹۸ درصد و فضای دفتری بیش از ۷۰ درصد فروش رفته‌اند و کمتر از ۲۵ درصد از فضای تجاری برای اجاره در دسترس است.

پس از اطلاعاتی که از سوی روسای شرکت های ترایدل و هالمارک داده شد، در یک اقدام نمادین، عملیات خاکبرداری توسط آقای دالتون مک گینتی نخست وزیر انتاریو، دیوید زیمر نماینده مجلس انتاریو از ویلودیل و روسای دو شرکت هالمارک و ترایدل آغاز شد.

با ساخت این پروژه ی عظیم، منطقه ی یانگ و شپرد به زودی به دان تاون شهر نورت یورک تبدیل خواهد شد.