نکته ها/ ۱۸

ما باید یک روزی تلافی تحقیر و توهینی را که پومپئو به آقای ظریف کرد سرآمریکائی ها دربیاوریم.

به وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ویزای ورود به آمریکا و شرکت درجلسه سازمان ملل را داده است، اما به شرط آن که در یک محدوده ۸۰۰ متری بیشتر حرکت نکند.

هتل – جلسه – هتل

بهش می گیم باشه، ما برای مذاکره حاضریم، ویزای ورود به ایران راهم برایش صادرمی کنیم اما فاصله هتل تا جلسه مذاکره را پنج مترکمترحساب می کنیم و در ویزایش می نویسیم. مثلا ۷۹۵ متر.

پنج متر مانده به جلسه، و جائی که صدای قاشق چایخوری توی استکان ها را بشنود، جلویش را می گیریم ومی گوئیم جلوترحق نداری بری، ازهمینجا هرچی می خواهی بگو…

باید کاری بکنیم که به سفیرکبیر بورکینا فاسو هم حسادت کند و حسرت نشستن درکنار او  هم به دلش بماند. خیلی بی معرفتی کرده، خیلی!

فساد بهداشتی!

سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان خبر از یک فساد میلیاردی در وزارت بهداشت داده و گفته است یک میلیارد و سیصد میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته، ولی معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده است؟

نکته مثبت و خوشحال کننده ای که در این فساد وجود دارد، بهداشتی بودن آن است!

در فسادهای بهداشتی، معمولا جنبه های نظافت و بهداشت رعایت می شود و خطرآلودگی و سرایت میکرب به دیگران بسیارکم می شود و به صفرمی رسد.

شخص یا اشخاصی هم که در بردن و حمل این دلارهای بهداشتی وزارت بهداشت شرکت داشته اند، یقینا دست هایشان را اول با مواد ضد عفونی کننده ، ضد عفونی کرده اند، سپس دستکش یک بار مصرف دست کرده اند و چون اهل عمل بوده اند! حتمن اسکناس ها را با پنس های استریل که در اتاق عمل از آنها استفاده می شود یکی یکی و با احتیاط گرفته اند و انداخته اند توی گونی.

بدیهی است کسانی که درفساد بهداشتی شرکت می کنند این قدر عقل شان می رسد که وقتی گونی اسکناس پر شد، سرآن را با نوار چسب های استریل ببندند که میکرب وارد گونی نشود و دلارهای به این نازنینی را مبتلا نکند .

و بدیهی است بعدا و در فرصت مناسب که کسی توی کوچه و خیابان نباشد و خطرآلودگی تهدید کند، درحالی که از سربند و دهان بند جراحان استفاده کرده اند، گونی اسکناس را انداخته اند ته آمبولانس و به موقع ازیک خطر حتمی نجاتش داده اند.

با توجه به نکات بهداشتی که گفته شد وحتمن عمل کرده اند، شک نکنید که حال دلارها کاملا خوب است وجای هیچ نگرانی نیست!

هدف، خدمت است!

سبک سنگین کردن دو تا نان بربری با هم کار ساده ای است. یکیش را می گذاری توی این کفه ترازو و یکی دیگر را در آن کفه، هرکفه ای که رفت پائین تر معلوم می شود کدام نان سنگین تراست. به همین سادگی.

اما سبک سنگین کردن دو تا شغل با هم به این سادگی ها نیست. کلی زیرو بم و چم و  خم دارد .

شما می دانید مدیر مثلا مسکن و شهرسازی باشی درآمد بیشتری داری، یا مدیرشهرسازی و مسکن باشی؟

به ظاهر هر دو شبیه هم است اما در اولی اولویت با مسکن است، و در دومی با شهرسازی. می دانم که باز هم نمی توانید با اطمینان بگوئید توی ساختن مسکن استفاده بیشتری هست یا توی شهرسازی …

آن پنجاه نفری هم که در وزارت کشور برای خودشان مدیر بوده اند و کلی اهن و تلپ داشته اند، شب های متمادی نشسته اند، چای و قهوه نوشیده اند و با زن و بچه فکر کرده اند و حساب و کتاب کرده اند که پول توی کدوم شغله!

در خدمت به مردم و مملکتش که هیچ شکی نیست. چه نماینده مجلس باشی و چه مدیر وزارت کشور، مشغول خدمت به مردمی. اما آخر خدمت هم حساب وکتاب و اندازه ای دارد . توی کدام یکی از این دو تا شغل سبیل آدم چرب ترمی شود؟ آن را هم باید حساب کرد و در نظر گرفت. و چه کشیده اند طفلکی ها تا تصمیم گرفته اند. خبر را حتمن خوانده اید؟

به گزارش ایسنا معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تاکنون حدود ۵۰ نفر از مدیران وزارت کشور جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده‌اند. خدا کند حساب و کتاب هایشان غلط از آب درنیاید و اگر به عنوان نماینده قبول نشدند، بتوانند به سر کار قبلی شان برگردند. هدف شان در هرحال خدمت به مردم است!

ظریف و این همه خشونت؟!

به قیافه آدم های ظریف نمی آید که خشن باشند. درحقیقت این با خلقت چنین آدم هائی جور نیست. استالین قیافه ظریفی نداشت، ناپلئون و هیتلر و موسولینی هم همینطور.

کسی که ظریف است، حتی اگراسمش ظریف باشد، طبیعتا خشن نیست!  به نظر من این حرفی را هم که رادیو فردا از قول آقای ظریف زده، نباید تا این حد جدی و توأم با خشونت باشد.  از قول ایشان نوشته اند “آمریکا را از نظر سیاسی منزوی کردیم، حالا نوبت انزوای اقتصادی است.”

اگر این طور باشد و آقای ظریف همینطور بولدوزر وار بزند و بکوبد و برود جلو و اول از نظر سیاسی منزوی کند و بعد از نظر اقتصادی، لابد بعدش می شود منزوی اجتماعی و بعد خانوادگی و تا یک هفته دیگر کار به جائی می رسد که دیگر چیزی از آمریکا و از آن ابرقدرت باقی نمی ماند!

یک جاهائی گذشت و بخشش هم خوب است و ضرروی ست. در همه دادگاه ها حتی در خشن ترین شان یک علل مخففه ای را در نظر می گیرند و رعایت می کنند. کاش آقای ظریف هم این لباس غضب را از تن شان دربیاورند و اگر به ترامپ رحم نمی کنند، به مردم آمریکا رحم کنند.

به قول شاعر: رحمی و بخششی و گذشتی، عنایتی…. آمریکا هم برای خودش یک وقتی آدمی بوده، کلی ناواینترپرایز داشته اینجور ناگهان و یک شبه  بدبخت کردنش انصاف نیست!

و البته خدا کند خشم آقای ظریف شبیه خشم فتحعلیشاه ازآب درنیاید.

شبی که خاقان مغفور به توصیه اطرافیان تصمیم به جنگ با روسیه گرفت و به علامت آمادگی شمشیرش را از غلاف بیرون کشید، درباریان فریاد زدند وای به حال اوروس (روسیه)  . . . و کوتاه زمانی بعد تعدادی ازشهرهای کشورمان از ایران جدا شد و به روسیه ملحق شد!

عبور از روی سقف کارخانه غنی سازی!

از روزی که ایران اعلام کرده سقف غنی سازی را زیرپا می گذارد و از آن عبور می کند، خارجی ها خیال کرده اند مقامات ما رفته اند روی پشت بام ساختمان غنی سازی، و از آنجا دارند عبورمی کنند!

هی هشدارمی دهند که این کارخطرناکیه. سقف غنی سازی صد جور پستی بلندی داره می افتین دست و پاتون میشکنه، ایرانی ها هم میگن خیابان های ما پر از چاله چوله است و ما به این جور زیگزاگ رفتن ها واردیم،  نگران ما نباشید.

 عجب آدم های ساده لوحی هستند این خارجی ها واقعن!

ازمیان خبرها:

به خاطر توقیف نفتکش ایران، سفیر بریتانیا تاکنون چهار بار به وزارت امورخارجه ایران احضارشده است.

میگن سفیر انگلیس طی این یک مدت جوری عادت کرده که ده یازده صبح که میشه، به خانمش میگه من برم وزارتخارجه ایران، یک کمی دعوام کنن و بد و بیراه بهم بگن، واسه ظهر هم نون سنگک تازه بخرم وبیام!

****

درخبرها آمده بود که فیسبوک به خاطر عدم رعایت حریم خصوصی افراد، پنج میلیارد دلارجریمه شد.

فیسبوک هم رسمآ به همه شعرای ایران اخطارکرده که اگر از این به بعد راجع به چشم و ابروی دخترهای مردم شعر بگوئید، دیگه نه من، نه شما . زاکربرگ نوشته بی انصاف ها چشم و ابرو جزء مسائل خصوصی افراد است، شماها با این کلمات ورمی روید و کیفش را می کنید، جریمه اش را من بیچاره باید بدهم !

پیکانی که سروگوشش می جنبید!

قاعدتا اگر صاحب ماشین شئونات اخلاقی را رعایت نکرده بود ، باید او را توقیف می کردند.ولی از عکس و نوشته معلومه که خود ماشینه سروگوشش می جنبیده و یک چشم چرانی چیزی کرده؟!