بد نیست بدانیم که طبق آمار، یک دوم از دارندگان وامهای مسکن  (Mortgage) به سبب ناتوانی جسمی و از کارافتادگی در بازپرداخت وام دچار مشکل خواهند شد.

طبق آمار ۹۰ درصد از ناتوانی های جسمی (Disability) از بیماریهای سخت  (Critical Illness) به وجود می آید نه از تصادف.

بیماری قلبی بارزترین علت مرگ درآمریکای شمالی است و یکی از دلایل اصلی ناتوانی است. احتمال بروز بیماری قلبی با افزایش سن بالامی رود. احتمال بروز بیماری قلبی در مردان بالای ۴۵ و زنان بالای ۵۵ بیشتر می شود. همچنین در صورت داشتن اعضای خانواده نزدیک که در سنین پایین تر مبتلا به این بیماری شده اند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری  می باشید.

خوشبختانه، کارهای بسیاری برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی وجود دارد.

شما باید:

فشار خون خود را دانسته و تحت کنترل داشته باشید.

به طور منظم ورزش کنید.

مواد مخدر استعمال نکنید.

آزمایش دیابت بدهید و اگر دیابت دارید آن را تحت کنترل درآورید.

سطح کلسترول خود را دانسته و تحت کنترل داشته باشید.

مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.  

یک وزن مناسب داشته باشید.

حمله قلبی یک حالت اورژانسی است. حملات قلبی زمانی رخ می دهد که سیستم الکتریکی قلب تخریب شود. این مسئله موجب ضربان قلب نامنظم یا آریتمی خواهد شد و ناگهان قلب را از خون‌ رسانی بازمی‌دارد و آن را متوقف می‌کند که در نتیجه خونرسانی به مغز، ریه و سایر ارگان‌های حیاتی قطع می‌شود، به این معنی که اگر کمک ‌رسانی فوری اتفاق نیفتد، شانس زنده ماندن بسیار ضعیف خواهد شد دو نوع حمله وجود دارد.

 متداول ترین نوع، حمله ischemic  است که ناشی از کاهش خونرسانی به عضله قلب یا میوکارد می‌باشند. این بیماری‌ها اغلب ناشی از انسداد عروق کرونر است. بسته به محل و میزان انسداد عروق انواع بیماری‌های ایسکمیک قلب آنژین صدری، آنژین پرینزمتال و سکته قلبی هستند.

علایم حملات عبارتند از:

اضطراب، درد قفسه سینه، تهوع یا استفراغ، تعریق بدن، درد زیر بازو، سرفه های مداوم، احساس گیجی یا غش، خستگی، ضربان تند و نامنظم قلب، تنگی نفس، ورم پا، ضعف، درد فک یا گردن، بی حسی و تغییر رنگ پوست.

اگر شما هر یک از این علایم را دارید باید فوری برای درمان به بیمارستان مراجعه کنید. درمانگر تیزبین حمله قلبی، با از بین بردن لخته خون یا توقف خونریزی، سعی در متوقف کردن حمله می کند. نگهداری پس از حمله  به افراد در جهت غلبه بر ناتوانی های پدید آمده از حمله کمک می کند. درمان دارویی با رقیق کننده های خون متداولترین درمان برای حملات قلبی است.

خب به راستی چه باید کرد؟ بی شک و تردید بیمه مناسب جوابگو خواهد بود.

ولی آیا می دانیم که چرا باید به جای بیمه وام مسکن، بیمه عمر داشته باشیم؟

آیا می دانیم خانواده ما و به عبارت صحیح تر هر کسی که آینده او برای ما مهم است می تواند با بیمه عمر ما، زندگی آسوده تری داشته باشد؟

آیا می دانیم با داشتن بیمه های مختلف، خصوصن بیمه عمر، احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری داریم؟ 

ترجمه و منابع    www.cover4u.ca  

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin