صدای امریکا: وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه ‌ای به تمامی شرکت های هواپیمایی هشدار داد مراقب باشند تا با شرکت‌های هوایی تحریم شده ایران همکاری نکنند و در تجارت با ایران نیز هوشیاری بالایی به خرج دهند.


سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این بیانیه که روز سه‌شنبه یکم مرداد منتشر شد گفت که صنایع هوایی مسافربری بین‌المللی از جمله فروشندگان و واسطه‌ ها باید در هوشیاری کامل باشند که به هیچ شکلی در فعالیت‌های بدخواهانه ایران حضور پیدا نکنند.

در این بیانیه به شماری از شرکت‌های هواپیمایی ایران اشاره شده است که به رغم ظاهر غیرنظامی، در امور نیابتی و رساندن تسلیحات ایران فعالیت دارند. برای مثال، شرکت هوایی ماهان ایر که ابزار ارائه خدمات به سپاه قدس و فرمانده آن، قاسم سلیمانی، و نیروهای نیابتی آن، است.

طبق تحریم‌های وزارت خزانه ‌داری آمریکا، شرکت قشم فارس ایر زیرمجموعه ماهان ایر است و ارائه خدمات به آن در مالزی و ارمنستان تحت تحریم قرار دارد. هرگونه خدمات از جمله خدمات مالی، رزرو و خرید و فروش بلیت، حمل بار، قراردادهای سوختی برای شرکت‌های تحریم شده، ممنوع است.