شهروند- اگر این روزها به Outer Harbour Marina که با دان تاون تورنتو تنها ۱۰ دقیقه فاصله دارد رفته باشید متوجه وجود چندین سطل آشغال شناور بر روی آب خواهید شد. این سطل آشغال ها متعلق به پروژه ی The Seabinهستند و تورنتو اولین شهر کاناداست که از این تکنولوژی جدید برای جمع آوری آشغال های داخل آب کمک می گیرد.

این تکنولوژی اختراع دو موج سوار استرالیایی است. این دو موج سوار که با دیدن آشغال های پلاستیکی داخل آبها بسیار ناراحت بودند تصمیم می گیرند سیستمی اختراع کنند که به جمع آوری این آشغالها کمک کند. آنها موفق شدند برای تولید اختراع خود مبلغ زیادی پول جمع آوری کنند و هم اکنون این اختراع مهم در دنیا استفاده می شود و جواب داده است.

این سطل آشغالهای شناور می توانند سالانه ۹۰ هزار کیسه ی پلاستیکی، ۳۵۷۰۰ تا لیوان یک بار مصرف، ۱۶۵۰۰ بطری پلاستیکی و ۱۶۶۵۰۰ خورده پلاستیک جمع آوری کنند.

تورنتو اولین شهری در کانادا است که از این تکنولوژی استفاده می کند و به گفته ی مسئولان این تکنولوژی جواب داده و تاثیرات آن قابل مشاهده است. اگر روند جمع آوری آشغال به همین منوال باشد قرار است از تعداد بیشتری از این سطل ها استفاده شود.