شهروند- بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار انگلستان، به تازگی توانست برنده ی انتخابات شده و از روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر و به جای ترزا می بر سر کار خواهد آمد.

بوریس جانسون

داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، جان توری، شهردار تورنتو، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا هرکدام جداگانه و با لحن هایی متفاوت برگزیده شدن بوریس جانسون به سمت نخست وزیری انگلستان را تبریک گفتند.

داگ فورد از این انتخاب بسیار خوشحال است و می گوید که از بوریس جانسون خوشش می آید. به اعتقاد آقای فورد بوریس جانسون حرفی برای زدن دارد و سیاستمدار لایقی است.

جاستین ترودو و جان توری در پیام هایی جداگانه انتخاب بوریس جانسون را تبریک گفته اند و اعلام آمادگی کرده اند تا با او در هر زمینه ای همکاری کنند و از این طریق شرایط خوبی برای شهروندان دو کشور فراهم شود.

دونالد ترامپ در این میان از همه خوشحال تر است و می گوید از این که بوریس جانسون دونالد ترامپ انگلستان خطاب شده است استقبال می کند. ترامپ می گوید بوریس عالی عمل خواهد کرد و مرد بسیار باهوشی است و لیاقت جایگاهی که بدان دست یافته است را دارد. جان توری در سال ۲۰۱۵ و زمانی که بوریس جانسون شهردار لندن بود او را ملاقات کرده است.