ظریف درکاخ سفید!

کاش ظریف دعوت آمریکائی ها را قبول کرده بود و به کاخ سفید رفته بود.  به طور یقین وضع دنیا بهتر می شد. حداقل خاصیتش این بود که با آن زبان چرب و نرمش سران کاخ سفید را به راه راست هدایت می کرد!

اگررفته بود، وارد سالن بیضی شکل کاخ سفید که می شد، می دید ترامپ اون وسط نشسته، پمپئو و جان بولتون مثل دو تا رخ که درسمت راست و چپ صفحه شطرنج نشسته اند و مراقب شاه شطرنج هستند، در دو طرف او قرار گرفته اند و حواس شان به هر جنبنده ای هست.

 می رفت طرف ترامپ، دستش را درازمی کرد و می گفت من ظریفم!

یقینا ترامپ ضمن این که با او دست می داد، با خنده می گفت اول که انتخاب شده بودید ظریف بودید، ولی پول زیاد و چلوکباب های سلطانی، چاقتان کرده و از آن ظرافت افتاده اید آقای ظریف!

ظریف هم با نکنه سنجی رویش را می کرد به طرف پمپئو و جواب می داد ولی هنوز هم از وزیر خارجه شما ظریف ترم!

بعید نبود ترامپ جواب بدهد به قول شما ایرانی ها: هرکه بامش بیش برفش بیشتر، ما قدرت اول جهان هستیم، ابرقدرتیم مثلا، و هیکل مان هم باید به قدرتمان بیاید. خود من هم هزارماشالا کم چاق نیستم…

بدیهی است که ظریف حاضرجواب، جواب می داد ما یک ضرب المثلی داریم که میگه: اول برادریتو ثابت کن، بعد ادعای ارث کن. تا ما موشک های قاره پیما و قایق های تندرو نداشتیم، شما ابر قدرت بودید، ولی الان دیگه نیستید. ما حالا یک قایق های تندروئی داریم که اگراراده کنیم، در ایکی ثانیه پشت درکاخ سفید صف کشیده اند.

یقینا پمپئو و جان بولتنون با تمسخر می گویند کاخ سفید توی خشکیه ها نه توی دریا …

و یقین دارم  ظریف جواب می داد قایق های ما عصبانی که بشن، دوست و دشمن و زمین ودریا و فضا براشون فرقی نمی کنه. سرشون را میندازن زیرو میرن تا به هدف برسن، شمر هم جلودارشون نیست!.

این زورآزمائی اولیه شوخی وارکه فروکش می کرد، ترامپ می گفت ما شما را دعوت کرده ایم تا در مورد تحریم ها و حقوق بشردرایران صحبت کنیم، شاید با مذاکره مشکلاتمان  را حل کنیم و جلوی جنگ و خونریزی و آدم کشی را در ایران بگیریم.

بدیهی است ظریف حرف او را قطع می کرد و می گفت شماها اول جلوی آدم کشی درکشور خودتان را بگیرید، بعد به فکر ما بیفتید. مگه همین هفته سی چهل تا آدم بی گناه توی دو تا حمله مسلحانه در آمریکا کشته نشدند؟

و اگرجان بولتون دهانش را باز می کرد که چیزی در مورد حقوق بشردر ایران بگوید، ظریف مهلت نمی داد و می گفت خواهش می کنم برای من در مورد حقوق بشر روضه نخوانید، من خودم پروفسورحقوق بشرم.

جان بولتون هم می خندید و می گفت بعله، ریش پروفسوری تان را داریم می بینیم!

بدیهی است این شوخی یا متلک، ظریف را عصبانی می کرد و شروع می کرد به سخنرانی. یک ساعتی در مورد این که بشرکیه، فرقش با آدمیزاد چیه، انسان کیه و انسانیت به چی میگن و فرق این لغات یعنی بشر، آدم و انسان با یکدیگر چیه صحبت می کرد و برای شان شرح می داد که بشر در چه شرایطی انسان به حساب می آید و انسان باید چکار کند که آدم به حساب بیاید  و داستان ها می گفت و وقتی احساس می کرد ترامپ و پمپئو جان بولتون به اندازه کافی به راه راست هدایت شده اند و درگوش هایشان را گرفته اند! با جمله معروفی به سخنرانی بشر دوستانه اش پایان می داد و درحالی که راه می افتاد که برود می گفت به قول امام خمینی خدا همه شما ها را آدم کند انشااله! 

تکذیب شایعات به سبک جیفرلوپز!

از بس شایع کردند که جنیفرلوپز لباس زیر نمی پوشد تا اندامش بهتر دیده شود، طفلک توی خرج افتاد و به مدسازان سفارش داد بلوزشلواری برایش اختراع کنند که همه چیز را به طورشفاف نشان بدهد و مشت محکمی باشد به دهان شایعه سازان !


کم کردن صفرهای بی گناه!

جیگرم برای اسکناس های ایران کباب شد. تصویب کرده اند که چهارتا ازصفرهای بی گناه و بی زبان روی اسکناس ها را حذف کنند.

این کار مثل این می ماند که دندانپزشک یک مرتبه چهارتا ازدندان های جلوی شما را بکشد و بگوید برو خوش باش چون اینجوری دیگه دندان درد نمی گیری!

بی انصاف ها مگر اسکناس غیر از آن صفرها چه دارد که شما می خواهید یک مرتبه چهارتا از صفرهایش را حذف کنید؟

گنجشکی که بال هایش را بکنند می تواند پروازکند؟ اسکناس بدون صفر حالت همان پرنده بدون بال را پیدا می کند. وضع اقتصادی خراب است؟ اقتصادتان را درست کنید چه کار به کار صفرهای بی زبان دارید؟

اسکناس ۵۰۰۰۰ تومانی که تا پریروز برای خودش آدمی به حساب می آمد، رویش حساب می کردند، اگر چهارتا صفرش را بردارند و تبدیلش کنند به ۵  آیا دیگربرایش آبرو و حیثیتی باقی می ماند؟ بقال و قصاب به او محل سگ هم نمی گذارند.

اگرچهارتا از بادیگاردهای یک رئیس جمهور را ناگهان کم کنند با چه جرأتی می تواند به میان مردم برود؟ حالا اسکناس بدون صفر چطور جرأت می کند جلوی قصابی که یک ساطور به این دستش است و یک کارد به آن دستش اظهار وجود کند؟

شمارش صفرهای روی اسکناس سرگرمی و دلگرمی مردم بود. می شمردند و کیفش را می کردند.

به جای کم کردن، ده بیست تا صفر به اسکناس ها اضافه کنید و بگذارید دل مردم به این صفرهای الکی خوش باشد.

بگذارید وقی کسی از یک معلم یا کارگر می پرسد چقدرحقوق می گیری، بادی به غبغب بیندازد و بگوید درست نمی دانم ولی اسکناس هائی که به دستم می دهند، آنقدرصفر دارد که می توانم هر ماه تعدادی ازصفرها را برای روز مبادا پس اندازکنم!

۹۴ اسب بی بخار!

درسال ۱۳۹۶، ایران از یک خودروی برقی بنام ساینای برقی رونمائی کرد که قرار بود به تولید انبوه برسد ولی در حد همان رونمائی باقی ماند.

این خودرو به ‌تازگی و دوباره در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل در تهران به نمایش گذاشته شد تا مردم نام خودروی برقی را فراموش نکنند و اگرروزی روزگاری به تولید انبوه رسید، شوکه نشوند!

قرار بود ساینای برقی یک موتورالکتریکی با قدرت ۹۴ اسب بخارداشته باشد که ظاهرن بخاطرتحریم ها و نرسیدن مواد خوراکی لازم ازخارج اسب ها بی بخار از آب درآمده اند و این خود رو درحال حاضر داری ۹۴ اسب بی بخاراست!

درمورد زیرساخت های لازم برای شارژموتور این خودرو نیز احتمالن کارخانه سازنده گفته است ساختش با ما، برقش باشما!