شهروند- با گرم شدن تابستان، امکان ابتلا به بیماری لایم، که از کنه منتقل می شود، افزایش می یابد. پزشکان عمومی هشدار می دهند که کنه های حامل بیماری لایم در مناطق پرجمعیت کانادا در گرمای تابستان بیشتر می شوند و از مردم می خواهند که احتیاط  کنند.

زیست شناسان می گویند تابستان های گرم تر به معنی افزایش کنه هاست و در پی آن افزایش باکتری هایی که باعث ابتلا به بیماری لایم می شوند.

بسیاری از دانشمندان معتقدند که کنه ها در آینده ای نزدیک به نقاط دورتر حرکت می کنند و حتی می توانند در زمستان هم  زنده بمانند. مردم باید یاد بگیرند که چگونه علائم وجود کنه را چک کنند و این کار را روزانه انجام دهند، زیرا اگر بتوانید هر روز بررسی کنید  از بیماری جلوگیری خواهید کرد زیرا  کنه ها تنها ۲۴ ساعت زنده اند. به گفته ی سازمان بهداشت کانادا مناطق شهری، حومه و روستایی بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، انتاریوی جنوبی، کبک جنوبی، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا از جمله مناطق در معرض خطر کنه هستند. پزشکان باید بدانند که در هنگام مشاهده ی علائم پوستی، تب، سردرد، درد عضلات و مفاصل احتمال بیماری لایم را در نظر بگیرند. آنتی بیوتیک هایی که در مدت ۷۲ ساعت از نیش کنه داده می شوند، می توانند از پراکنده شدن باکتریها در بدن جلوگیری کنند.