جنگ نفتکش ها و آیت اله ها!

هنوز جنگ نفتکش ها کاملا فروکش نکرده که جنگ آیت اله ها در ایران آغاز شده است. درکشاکش این زد وخورد های کلامی که معلوم نیست زرگری ست یا مسگری! جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران وقت پیدا کرده و در آخرین اطلاعیه اش گفته است آزادی بیان در ایران محدودتر شده است.

بی انصاف آزادی بیان از این بیشترکه دو تا آیت اله طراز اولمان دارند برای همدیگر شاخ و شانه می کشند و هرچه دل شان خواست می گویند؟

این خارجی ها خبر ندارند که هر چیزی به درد یک جامعه می خورد.  اکثریت ما ایرانی ها، هرگز فکر خوردن خرچنگ هم  به ذهنمان نمی رسد چون نه پولش را داریم و نه از قیافه اش خوشمان می آید. همچنان که آنها هم هرگز فکرپختن قورمه سبزی به مخیله شان نرسیده است چون سرشان نمیشه چی چی هست. شما دیده اید یک زن آمریکائی یا آلمانی توی بازار روز دنبال شنبلیله بگردد ؟!

آزادی، و آزادی بیان هم همان حالت خرچنگ و قورمه سبزی را دارد. دیدیم که  آزادی، حتی یواشکی اش هم برای زنان ایران مفید تشخیص داده نشد، تعدادی از آنها را به زندان انداختند و جلویش را گرفتند. نتیجه آزادی بیان را هم الان داریم می بینیم.

برای آزمایش، به آیت اله های مشهورایران آزادی بیان دادند، دوتاشون افتاده اند بجان هم!

آیت اله یزدی و آیت اله آملی لاریجانی که تا چند ماه پیش به ظاهر هم که شده گل می گفتند و گل می شنیدند، این روزها دارند پنبه هم را می زنند. کار به جائی کشیده است که آیت اله لاریجانی تهدید کرده است که اگر این وضع ادامه پیدا کند به نجف می رود و آیت اله یزدی جواب داده است “تو در قم هم موثر نبودی چه برسد که به نجف بروی.”

آیت اله لاریجانی هم جواب داده است اگرکسی چیزی نمی گوید حرمت سن و سال و پیرمردی شما را دارد و بعید نیست آیت اله یزدی هم جواب داده باشد نه که خودت خیلی جوانی…!

خدا را شکر، جنگ که به قول امام خمینی مان نعمت است و برکت، تمام شدنی نیست و حال که جنگ نفتکش ها کمی فروکش کرده و نفتکش ایران در جبل الطارق آزاد شده، جنگ آیت اله ها دارد داغتر می شود!

*************

به اندازه ده سال کشور صفر ذخیره داریم!

اکنون که تصویب شده ۴ تا صفر از روی اسکناس های ایران حذف شود، همه یاد کشور برزیل افتاده اند که از سال ۱۹۳۰ تاکنون طی شش مرحله ۱۸ صفر از پول ملی اش را حذف کرده اما به حول و قوه الهی این صفرها دوباره بازگشته اند!

متاسفانه هیچ کس توجه نمی کند که برزیل آن طرف دنیاست و ما این طرف. تازه همانجورکه کشور با کشور و اسکناس با اسکناس فرق می کند، صفر هم با صفر فرق می کند و صفرهای ما مثل بادنجان بم که آفت ندارد، هیچ طوریش نمی شود!

با وجود همه این حرف ها الان بزرگترین نگرانی خیلی از عوام این است که اگر برداشتن صفرها فایده ای نکرد و قرار باشد دوباره صفرها را برگردانیم با توجه به تحریم های آمریکا صفر از کجا بیاوریم؟

برای رفع این نگرانی، رئیس یکی از بانکها که اول نمی خواست نامش را اعلام کند و بعدا هم اعلام نکرد، توضیح داده است که دولت پیش بینی هائی لازم را در این مورد کرده و آنقدر صفر ذخیره کرده است که می تواند صادرهم بکند!

**************

ایران مهد توجه به بانوان

سخنگوی سپاه گفته است ایران مهد توجه به بانوان است و چه سخن درستی است. به قول معروف باید آن را با آب طلا نوشت، قاب کرد و زد به دیوار.

درهیچ کجای دنیا به اندازه ایران به زن توجه نمی شود. چپ بره، میگن چرا چپ رفتی، راست بره، میگن چرا راست رفتی. صاف بره یه چیزی بهش میگن و پس پسکی بره دو تا چیز. انصافن که مهد توجه به بانوان است!

***************

شیوع تمدن درجهان و همچنین ایران!

دو تا خبرخواندم هر یکی از دیگری خواندنی تر. اولیش این بود که ذرات پلاستیک به قطب یخ زده شمال هم رسیده است. حیف هم بود حالا که بشر دارد این همه برای شیوع تمدن! تلاش می کند یکی ازقطب های مهم دنیا فقط به دلیل این که یخ زده است از تمدن دور بماند.  حیف هم بود که خرس های قطبی از خوردن پلاستیک این ماده نرم و سفید محروم بمانند و فقط گاو وگوسفندها درشهرهای بزرگ از آن بهره مند شوند!

دومین خبرهم مربوط به گسترش امکانات در مناطق محروم ایران بود. یادتان هست درجریان سیل چند ماه قبل خبرگزاری ها چه ننه من غریبمی درآورده بودند که استان لرستان دسترسی به امکانات ندارد و مردم این منطقه از همه چیزمحروم اند؟

همه اش دروغ بود. ماشالا هزار ماشالا آنقدر وضع خرم آباد و حتی شهرهای کوچکش مثل الشترخوب است و آنقدرپول توی این منطقه ریخته که شهردار و چندتن دیگر از مقامات این استان را به دلیل فساد مالی دستگیرکرده اند.

حیف بود که فقط شهرهای بزرگ ازفساد بهره ببرند. مگه از تهران تا خرم آباد چقدرراهه؟ یواش و با احتیاط هم که رانندگی کنی چهارساعته می رسی!

*****************

سلفی…

بذارنوه و نتیجه هام ببینن مامان بزرگ شون چقدرخوش تیپ بوده !