به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، ظهر امروز محمدعلی نجفی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد. آقای نجفی که از بابت قتل همسرش، میترا استاد به اعدام و حمل اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بد، توسط خانواده استاد بخشیده شده بود.

مسعود استاد، برادر مقتول در تاریخ ۲۳ مرداد با انتشار نامه ای خبر بخشش آقای نجفی را اعلام کرد. وی در بخشی از نامه خود نوشته بود: “آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم”.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۸ مردادماه از صدور حکم اعدام برای محمدعلی نجفی خبرداده بود. نجفی در ارتباط با اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی در یک نشست خبری در محل دادگستری کل استان تهران گفته بود در کیفرخواست آقای نجفی سه عنوان اتهامی مطرح است، قتل عمد، صدمه غیر موثر در قتل و نگهداری اسلحه غیر مجاز.

به گفته وی دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و در این خصوص رای بر “اعدام” وی صادر کرده است. محمدعلی نجفی از بابت اتهام “نگهداری اسلحه غیرمجاز” نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم و از بابت اتهام “صدمه غیرموثر در قتل” نیز تبرئه شده است.

لازم به ذکر است محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران روز سه‌شنبه ۷ خردادماه ۹۸ در مقابل دوربین تلویزیون به قتل همسرش با شلیک گلوله اعتراف کرده و روز بعد در دادسرا گفته بود که یک نهاد امنیتی تماس‌های او را شنود می‌کرده و در اختیار همسرش میترا استاد می‌گذاشته است.