شهروند- بیانکا آندرسکو، نوزده ساله، توانست در بازی فینال آخرین گرنداسلم فصل سرینا ویلیامز ۳۷ ساله را شکست دهد و پرافتخار ترین زن تنیس باز جهان شود. بیانکا تنها ۱۹ سال دارد و برای این پیروزی راه بسیار سختی را آمده است.

یک سال پیش بیانکا به دلیل مصدومیت در بازی های اوپن امریکا باخت و نامش از ۲۰۰ تنیس باز برتر جهان حذف شد. اما تلاش او در این یک سال موجب شد به رده بندی پنج تنیس باز برتر جهان وارد شده، در چندین مسابقه ی معتبر جهان برنده و در نهایت با شکست سرینا ویلیامز به ستاره ای در کانادا و جهان تبدیل شود.

او اهل می می سی ساگا است و خانواده اش در دهه ی ۱۹۹۰ به کانادا مهاجرت کردند. طرفداران او در کانادا می گویند که باید برای تقدیر و قدردانی از او جشن و سروری برپا شود.

شهردار می سی ساگا اعلام کرد که به بیانکا کلید طلایی شهر را تقدیم خواهد کرد و کوچه ای به نامش نامگذاری می کند. بیانکا می گوید تا کنون در زندگی اش اینقدر ثروتمند نبوده است و نمی داند که با پولش می خواهد چه کار کند.

رقبای او می گویند بیانکا در زمین و تحت فشار بسیار خوب بازی می کند و بسیار سخت کوش و متمرکز است. بیانکا آندرسکو اولین بازیکن زیر ۲۰ سال در یک دهه ی اخیر است که قهرمان گرند اسلم شده است.