شهروند- جاستین ترودو ساعت ۱۰ بامداد روز چهارشنبه ۱۱ سپتامبر از تالار ریدو بازدید کرد و با این بازدید به طور رسمی کارزار انتخابات فدرال را آغاز شد. جاستین ترودو همچنین به صورت رسمی از ژنرال فرماندار، جولی پایت، خواسته است تا پارلمان را منحل کرده و بیست و چهارمین دوره ی انتخابات فدرال کانادا را که درروز ۲۱ اکتبر انجام می شود، آغاز کند.

رهبران احزاب مختلف فدرال چندین هفته است که مبارزات انتخاباتی را به صورت غیر رسمی آغاز کرده اند، اما شروع رسمی به معنای قوانین سختگیرانه در مورد شیوه ی هزینه کردن برای تبلیغات است.

لیبرال ها برای دوره چهارساله دوم تلاش می کنند و تمرکزشان بر کاهش فقر کودکان، اشتغال زایی و بهبود روابط با بومیان کاناداست. اگرچه انتقادات زیادی راجع به پرونده ی کمپانی SNC-Lavalin درباره ی آنها وجود دارد. اندرو شیر، رهبر محافظه کار، برای اولین بار است که وارد صحنه ی رقابت انتخاباتی می شود و عملکرد اخلاقی اش در صحنه جهانی، او را متمایز می کند. جاگمیت سینگ، رهبر حزب نیودمکرات، نیز برای اولین بار است در صحنه ی انتخاباتی رقابت می کند و میخواهد در ردیف سوم باقی بماند و به الیزابت می، رهبر حزب سبز که تلاش می کند تا تعداد کرسی این حزب در مجلس عوام را افزایش دهد، نبازد. حزب خلق تازه کار کانادا تحت رهبری ماکسیم برنیه امیدوار است کرسی خود را در مجلس حفظ کند و نمایندگان بیشتری را داشته باشد.